اخبار نساجی

شرکت توکاریل وارد فرابورس می شود

تین نیوز:مدیر عامل شرکت توکاریل در مراسم معارفه این شرکت جهت ورود به فرابورس ایران گفت: شرکت توکاریل اولین شرکتی است که در صنعت ریلی کشور پا به عرصه بورس خواهد گذاشت.

سید رسول خلیفه سلطانی افزود: صنعت ریلی یکی از صنعت هایی است که در سالیان گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته و همین امر باعث شده از فضای رقابتی نیز دور بماند.

وی با اشاره به این که سالیانه حدود ۳۰۰ کیلومتر راه ریلی ساخته می شود، گفت: این مهم در حالی است که نیاز واقعی خطوط ریلی در سال یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه روند موجود مبنی بر ساخت ۳۰۰ کیلومتر راه ریلی در سال، قطعا در آینده با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

‘خلیفه سلطانی’ جابجایی بار در صنعت حمل و نقل ریلی را حدود ۴۰۰ میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: از این میزان بار ۸۵ درصد مربوط به جابجایی شبکه فولاد در بخش سنگ آهن است.

وی اظهار داشت: ظرف سه سالی که از سال ۸۵ به بعد خصوصی سازی در کشور شروع شد، تعداد واگن ها از سه هزار به ۱۷ هزار واگن افزایش پیدا کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل شرکت توکاریل افزود: در این خصوص اگر بخواهیم تحولی در صنعت ریلی کشور ایجاد کنیم باید توجه جدی به این صنعت صورت پذیرد.

وی با اشاره به عملکرد صنعت حمل و نقل ریلی در جابجایی بار گفت: سهم این شرکت در جابجایی کل بار در شبکه ریلی ۲۴ درصد است.

وی تعداد واگن های حمل بار موجود را یک هزار و ۴۴۶ دستگاه عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه صنعت جابجایی بار در کشور قرارداد ۴۰۰ دستگاه واگن جدید نیز با شرکت واگن پارس بسته شده که این تعداد پس از ساخت به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه خواهد شد.

خلیفه سلطانی تاکید کرد: تعمیر و نگهداری صنعت ریلی به دلیل این که باید هر چهار سال یک بار نوسازی کامل در آن صورت بگیرد، بعد از صنعت هوایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و آثار آن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی گفت: هر چه قانون هدفمند کردن یارانه ها به طور کامل تر و بیشتر اجرا شود، نرخ حمل و نقل جاده ای با ریلی رقابتی تر شده و در نهایت موجب توسعه صنعت ریلی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توکاریل گفت: پس از شروع هدفمند سازی یارانه ها علاوه بر اینکه استفاده از شبکه ریلی افزایش یافته حمل و نقل ریلی نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×