اخبار فرش ماشینی

شرکت مصری فرش اورینتال ویورز (Oriental Weavers) و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

مصاحبه با یاسمین محمد فرید خمیس / مدیر عامل Oriental Weavers

آقای محمد فرید خمیس تاسیس کننده شرکت بزرگ Oriental Weavers است که در حال حاضر در قید حیات نبوده و دختر وی خانم یاسمین محمد فرید خمیس  با ایده‌ها و نقشه‌های توسعه جدید، مدیریت این شرکت را برعهده دارد، این شرکت در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی در جهان است.   در زیر بیشتر با اهداف و نقشه توسعه این شرکت آشنا خواهید شد.

یاسمین محمد فرید خمیس: در طول دهه‌ها فعالیت پدرم، اورینتال ویورز بی‌وقفه راه خود را برای تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده فرش ماشینی در جهان ادامه داد. این شرکت همچنان به گسترش محصولات خود با هدف ارائه بهترین محصولات فرش و کفپوش جهان با قیمت های رقابتی به مشتریان ادامه می دهد.

چشم انداز من این است که Oriental Weavers به دلیل طرح های منحصر به فرد، کیفیت برتر و نوآوری محصولات خود به طور گسترده ای مسیر موفقیت خود را ادامه خواهد داد. استراتژی‌های اورینتال ویورز با چشم‌اندازی برای تسریع رشد عملیات آن توسعه داده شد. توسعه استراتژیک شرکت رویکردی ذینفع محور دارد و ارزش پایدار را از طریق مدل های تجاری یکپارچه و ارائه محصولات نوآورانه ارائه می دهد.

این شرکت استراتژی خود را از طریق مسیرهای کلیدی که شامل رشد سودآور، تمرکز مشتری محور، و ستون های تحول و اکوسیستم است، اجرا می کند. از این طریق ، Oriental Weavers به نفوذ به بازارهای جدید، توسعه محصولات موجود و افزایش کارایی عملیاتی در تمامی تولیدات خود ادامه می‌دهد.

شرکت Oriental Weavers متعهد به کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خود هست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اورینتال ویورز یک برند پیشرو در صنعت کفپوش و فرش دنیاست، لطفاً سیاست پایداری خود را با ما در میان بگذارید. چگونه می توانیم صنعت فرش پایدار و سبز و دوستدار محیط زیست داشته باشیم؟

اورینتال ویورز (Oriental Weavers) در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود متعهد به حفظ و توسعه محیط زیستی است که در آن زندگی می کند. در حالی که این شرکت یک سیاست رسمی زیست محیطی دارد، اورینتال ویورز (Oriental Weavers) محصولات خود را مطابق با ISO 14001 و قوانین و مقررات کشور مربوطه تولید می کند.

علاوه بر این، اورینتال ویورز به طور مستمر به دنبال کاهش تأثیر فعالیت های خود بر محیط زیست با استفاده از روش های فناوری ایمن و انرژی پاک و کاهش ضایعات و بازیافت است.

• گروه اورینتال ویورز یک ارزیابی سالانه اثرات زیست محیطی را انجام می دهد که هر ساله برای شناسایی جنبه های زیست محیطی و تأثیر آنها و تنظیم یک برنامه عملی برای کاهش خطرات انجام می شود.

• گروه متعهد به کاهش ۳۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خود در ۵ سال آینده است که از طریق پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی، نصب CHCP و نصب نیروگاه های خورشیدی ۵ مگاواتی انجام خواهد شد.

• استراتژی شرکت کاهش ۵۰ درصد زباله های جامد تولید شده در مدت ۵ سال است. یک سیاست داخلی برای بازیافت زباله منجر به این شده است که ۳۰ درصد زباله های جامد تولید شده در داخل بازیافت شوند. یکی از شرکت های تابعه ما، EFCO، از زباله های بازیافتی به عنوان مواد اولیه استفاده می کند.

• اقدامات بهره وری انرژی در کارخانه های اورینتال ویورز (Oriental Weavers) به صرفه جویی در انرژی بیش از حدود ۱۰ درصد در سال دست یافته است. اورینتال ویورز اکنون در برخی از کارخانه های خود از لامپ های خورشیدی در فضای باز استفاده می کند

• استراتژی اورینتال ویورز کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در طی ۵ سال با اصلاح فناوری آن است تا میزان آب مصرفی قابل توجهی را با استفاده از آب زیرزمینی برای آبیاری به صفر برساند.

مصر یکی از کشورهای مهم در بخش فرش است، بخش فرش و کفپوش در مصر را چگونه ارزیابی می کنید؟

اورینتال ویورز (Oriental Weavers) حدود ۸۰ درصد از سهم بازار فرش ماشینی در مصر را در اختیار دارد و بیش از ۲۵۰ شعبه در سراسر کشور دارد.

ما همچنان پیشرو در بازار داخلی مصر هستیم، همچنین برنامه توسعه برای افتتاح سالانه شعبه های جدید داریم و در این راه از  تجربه خرید مشتریان از شعبات دیگر بهره میبریم.

 

بازار ایالات متحده بزرگترین بازار کفپوش و فرش ماشینی است و Oriental Weavers یکی از فروشندگان کلیدی این بازار هست. نظر شما در مورد این بازار چیست و چگونه قصد دارید سهم بیشتری را به دست آورید؟

بازار ایالات متحده یکی از بازارهای اصلی ما است و حدود ۳۴ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می دهد. ما همیشه تلاش خواهیم کرد تا با طراحی های نوآورانه و خط تولید پایدار سازگار با محیط زیست، یکی از فروشندگان کلیدی بازار باقی بمانیم. در عین حال هزینه های خود را به نحو احسن مدیریت کنیم تا بتوانیم در بازار رقابت کنیم.

شرکت Oriental Weavers متعهد به کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خود هست.

آیا می توانید ما را با آخرین آمار صادرات و مقاصد صادراتی Oriental Weaver در سال ۲۰۲۲ به روز کنید؟

• صادرات ۶۵ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

• بازارهای عمده ما ایالات متحده و اروپا هستند.

• منطقه کشورهای عربی در ۲ سال گذشته یک بازار رو به رشد بوده است و به ۸ درصد از درآمد شرکت ما رسیده است و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ فروش ما به کشورهای عربی ۳ درصد افزایش داشته است.

به عنوان یک تاجر موفق، پیام شما برای زنان و دختران در خاورمیانه و آفریقا چیست؟

من، آرزویی ندارم جز دنیایی که در آن زنان را تشویق کند، به آنها فرصت های برابر بدهد و آنها را به خاطر توانایی ها و پتانسیل هایشان ببیند، نه چیز دیگری.

پیام من به زنان در سراسر خاورمیانه و آفریقا این است که هرگز تسلیم نشوید و از اشتباه کردن نترسید. ما از اشتباهات و شکست های خود یاد می گیریم و رشد می کنیم، پس آنها را در آغوش بگیرید و به جلو بروید.

شرکت Oriental Weavers متعهد به کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خود هست.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×