اخبار نساجی

آنالیز بازار حمل و نقل دریایی هفته منتهی به ۳ اوت ۲۰۱۲

آنالیز بازار حمل و نقل دریایی هفته منتهی به 3 اوت 2012

آنالیز بازار حمل و نقل دریایی هفته منتهی به ۳ اوت ۲۰۱۲ (۱۳/۰۵/۱۳۹۱)

الف: فله‌بر Dry Bulk
هندی ماکس (Handymax):
روند منفی نرخ‌ها، در طول هفته گذشته نیز استمرار پیدا نمود که این مهم در حوزه آتلانتیک و در مسیرهای منتهی به سواحل شرقی آمریکای جنوبی و خلیج مکزیک بیشتر مشهود بود.
به تبع این تحولات متوسط درآمد روزانه (‌اجاره سفری Trip-Charter) برای یک فروند کشتی سوپراماکس نو با ۳/۱۲% کاهش به ۹،۸۱۳ دلار رسید. این نرخ در مسیر آسیا به اروپا ۳،۰۰۰ دلار و در مسیر برعکس ۲۱،۲۵۰ دلار بوده است.

پاناماکس (Panamax):
علی رغم افزایش سطوح فعالیت‌ها در روزهای آغازین هفته و در حوزه آتلانتیک، روند نزولی نرخ‌ها در هفته گذشته، ادامه پیدا نمود. بطور عموم بازار کشتی‌های پاناماکس آرام و بی‌تحرک می‌باشد و وجود مازاد ظرفیت حمل در هر دو حوزه پاسیفیک و آتلانتیک، از هر گونه افزایش نرخ‌ها، پیشگیری بعمل می‌آورد و افزایش اندک تقاضا برای حمل، نمی‌تواند منجر به افزایش نرخ‌ها گردد.به تبع این تحولات، درآمد متوسط روزانه (اجاره سفری Trip-Charter ) برای یک فروند کشتی پاناماکس نو با ۸/۷% درصد کاهش به ۷،۴۳۲ دلار رسید. این نرخ در مسیر آسیا به اروپا به منفی ۷۵۰ دلار و مسیر برعکس ۱۶،۲۵۰ دلار بوده است.

کیپ سایز(Capesize) :

ادامه کاهش نرخ‌ها، تنها مولفه قابل بیان برای شرایط بازار کشتی‌های کیپ سایز در طول هفته گذشته می‌باشد و افزایش اندک سطوح فعالیت‌ها در روزهای پایانی هفته نیز نتوانست تغییری در نتایج حاصل نماید. افت شدید نرخ‌ها در کلیه خطوط و حوزه‌های حمل، کاملاً قابل مشاهده بود و متوسط درآمد سفری این نوع کشتی‌ها، نسبت به هفته گذشته با ۳/۶۵% کاهش به ۸۲۸ دلار بر روز رسید. به تبع این تحولات، در مجموع درآمد متوسط روزانه کشتی‌های کیپ‌سایز با ۷/۲۵% کاهش به ۳،۲۵۰ دلار رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آنالیز بازار حمل و نقل دریایی هفته منتهی به 3 اوت 2012

ب: کانتینر (Container)‌ :

شرکت حمل کانتینری- Sud , Hapag-Lloyd Hamburg، تصمیم به کاهش فعالیت‌های خط مشترک اروپا- خاورمیانه- شبه قاره هند نموده‌اند. بطوریکه قرار است با استفاده از ۸ فروند کشتی ۵،۵۰۰ Teu‌، مدت زمان حرکت کشتی‌ها در این خط از ۷ هفته، به ۸ هفته افزایش پیدا نماید. ضمناً بندرTangien ‌ نیز به مجموعه بنادر خط مذکور، اضافه خواهد شد.شرکت لجستیکی DP world‌ اعلام نموده است که در شش ماه اول امسال، حجم عملیات کانتینری این شرکت به ۲/۲۸ میلیون Teu رسیده است که از ۵/۷% افزایش نسبت به مدت مشابه برخوردار می‌باشد. این حجم عملیات در ۶۰ ترمینال شرکت DP world در اقصی نقاط جهان، انجام پذیرفته است. بنادر منطقه اقیانوسیه و شبه قاره هند، بیشترین سهم را در ثبت این افزایش، داشته‌اند.درهفته منتهی به ۳ اوت ۲۰۱۲، درآمد متوسط کشتی‌های ، و Teu به ترتیب ۴،۴۰۰، ۶،۵۰۰، ۷،۵۰۰ دلار بوده که از اندکی کاهش برخوردار می‌باشد.

آنالیز بازار حمل و نقل دریایی هفته منتهی به 3 اوت 2012

ج: تانکر Suezmax :
کمبود محمولات و کاهش فعالیت‌ها، عامل اصلی برای کاهش شدید نرخ‌های کشتی‌های سوئز فاکس در طول هفته گذشته بود و نرخ‌های مربوط به این نوع شناورها به روند نزولی خود ادامه دادند.به تبع این تحولات در انتهای هفته گذشته، درآمد متوسط روزانه کشتی‌های Suezmax با ۳۱% کاهش به سطح ۱۰،۳۶۰دلار رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×