اخبار نساجی

اتاق تهران به دنبال ارتقای جایگاه تشکل ها است

 

اتاق تهران به دنبال ارتقای جایگاه تشکل ها است

رؤسای هیأت مدیره، اعضای هیأت مدیره، دبیران و مدیران تشکل های اقتصادی کشور امروز برای حضور در دوره آموزشی “نظام راهبردی اداره تشکل ها اقتصادی” به اتاق تهران آمدند. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، پس از آنکه نخستین کارگاه آموزشی “آشنایی با اصول سازماندهی انجمن های اقتصادی عضومحور” با استقبال چشمگیر اعضای تشکل ها روبه رو شد، کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران دومین کارگاه آموزشی را با عنوان «نظام راهبری تشکل های اقتصادی» برگزار کرد.

کمیسیون تشکل ها در این کارگاه آموزشی علاوه بر بهره گیری از اساتید داخلی از اساتید خارجی نیز برای تدریس در این دوره آموزشی دعوت کرد به طوری که خانم دکتر ارسا لاگرو،مدیر گروه مشاوره بین المللی Largo و عضو هیأت مدیره انجمن حاکمیت شرکتی ترکیه و کارشناس ارشد کمیسیون اروپا و ترکیه و آقای گورای کراکار، دبیرکل انجمن حاکمیت شرکتی ترکیه و تدوین کننده راهنمای اداره و راهبری تشکل های جامعه مدنی در ترکیه، در این کارگاه آموزشی به تدریس خواهند پرداخت.

دبیرکل اتاق تهران و رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل ها که آغازگر این نشست بود با اشاره به شکل گیری کمیسیون امور تشکل ها در هفتمین دوره هیات نمایندگان گفت:«تشکل های اقتصادی در سال های اخیر، جایگاه جدیدی در عرصه سیاستگذاری ها و تصمیم سازی های اقتصادی پیدا کرده اند و اتاق تهران نیز با برگزاری دوره های آموزشی به دنبال ارتقا این جایگاه است.» “محمد مهدی راسخ” در ادامه توضیحاتی درباره محورهای اصلی این کارگاه آموزشی ارائه کرد:«فعالیت های بسیاری پیرامون مقوله حاکمیت مطلوب در ایران صورت گرفته است و مرکزی هم به نام مرکز حاکمیت و مسوولیت شرکتی ایران در کشور تاسیس شده است.» او سپس به برخی اصول حکمرانی مطلوب در تشکل ها اشاره کرد:«شکل گیری تشکل های مستقل و عضو محور»،«رفتار منصفانه اعضا»،« اطلاع رسانی»،«برقراری ارتباط با ذینفعان»،«تعیین چارچوب های موثربرحکمرانی مطلوب در تشکل های بخش خصوصی» والبته اینکه مالکان تشکل ها به عنوان عضوی از این تشکل ها قلمداد شوند.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران توضیح داد که این کمیسیون برگزاری ۸ دوره آموزشی دیگر را نیز در دستور کار دارد.
کارگاه آموزشی نظام راهبردی اداره تشکل ها اقتصادی از صبح امروز تا ساعت ۱۶ در محل اتاق تهران برگزار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×