اخبار نساجی

اجرای طرح ملی تجمیع قبوض به صورت پایلوت در قم

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار قم از اجرای طرح ملی تجمیع قیوض به صورت پایلوت در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن محرری در جلسه کارگروه تخصصی تحول اداری، بهره وری و فناوری اطلاعات استان قم که با حضور اعضا در تالار امام رضا‌(ع) استانداری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: بحث پرداخت‌های الکترونیکی و تجمیع قبوض از مدت‌ها قبل در استان مطرح و از سال گذشته نیز به صورت جدی و با یک رویکرد جدید دنبال شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر، این طرح همواره در سطح ملی نیز مورد اهتمام و توجه جدی مسئولان قرار داشته و برنامه ریزی‌های خوبی نیز در راستای فراهم کردن بستر‌ها و زمینه‌های توسعه دولت الکترونیک در کشور صورت گرفته است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه پروژه تجمیع قبوض به عنوان یک طرح ملی، پیشنهادی استان قم است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، قرار بر این است این طرح ملی بزودی به صورت پایلوت در استان قم اجرا شود.

محرری با اشاره به اینکه در آینده نزدیک و در مراسمی رسماً این طرح در استان افتتاح خواهد شد افزود: مرحله اول طرح به صورت آزمایشی در سطح جامعه کارکنان دولت استان به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و اعمال مکانیزم‌های تشویقی در جهت همگانی کردن این طرح افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تحول اداری استان و به منظور تشویق کارکنان دولت، چنانچه هر یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان موفق به ورود به سامانه یکپارچه الکترونیکی پرداخت قبوض شده و اطلاعات مربوط به قبوض خود را در این سامانه به ثبت برسانند، از مزایای یک دوره آموزشی ۴ ساعته بهره‌مند خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار قم با بیان اینکه سالانه به طور میانگین بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه چاپ و توزیع انواع قبوض در قم می‌شود گفت: عدم ضرورت چاپ و صرفه جویی در هزینه‌های یاد شده که رقم قابل توجهی است، تنها بخشی از مزایای طرح تجمیع و پرداخت الکترونیکی قبوض است.

محرری با اشاره به سایر مزایای این طرح افزود: صرفه جویی در مصرف زمان و انرژی، جلوگیری از ترددهای غیر ضرور شهروندان و کمک به روان سازی ترافیک شهری از دیگر مزایای طرح تجمیع قبوض محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن خدمات دستگاه‌های اداری استان اظهار داشت: شرایط جدید، تنوع نیاز‌ها و اهمیت تسریع در پاسخگویی به تقاضاهای مراجعین دستگاه‌ها، لزوم اجرایی شدن این گونه طرح‌ها را ضروری و اجتناب ناپذیر کرده است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌ها باید ورود جدی به اجرای طرح‌های دولت الکترونیک داشته باشند گفت: برای دستگاه‌های کم توجه به این مباحث محدودیت‌هایی از جمله تخصیص اعتبارات در نظر گرفته خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×