اخبار فرش ماشینی

حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند

گفتگو با آقای امیر حسین انتظاری مدیر بازرگانی شرکت فرش الماس کویر کرمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند و همبستگی زیادی بین شرکت های ایرانی وجود دارد که این خود یک مزیت محسوب میشود.

بسیاری از کشورها صرفا توجهشان به سوی فرش ایرانی هست و این نمایشگاه یک فرصت استثنایی است که از تمامی این کشورها در دبی بازدید کننده داشته باشیم.

همچنین رقابت هم مانند سایر نمایشگاه هایی که ترک ها حضور داشتند نیست و از این جهت به نظر میرسد که نمایشگاه تخصصی تری داشته باشیم و مشتریانی که صرفا به دنبال فرش ایرانی هستند در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. از طرف دیگر امارات به عنوان هاب منطقه محسوب میشود.

بسیاری از کشورهای اطراف و کشورهای بزرگ مسلمان که فرش زیاد مصرف دارند مانند عربستان، عمان، قطر، بحرین و همچنین کشورهای حوزهCIS مانند ازبکستان، تاجیکستان یا حتی کشوری مانند هند که مراودات بسیار خوبی با امارات دارد، در این منطقه آفیس دارند و انتظار میرود که حضور پررنگی در نمایشگاه داشته باشند. امارات به دلیل دسترسی آسان و هاب بودن، تعداد پروازهای زیادی به تمامی مناطق دارد و بسیاری از بازدید کنندگانی که در نمایشگاه ترکیه حضور نداشتند، در نمایشگاه دبی حضور پیدا می کنند.

شرکت های ایرانی در زمینه فرش کلاسیک و سنتی مزیت رقابتی نسبت به ترک ها دارند و پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه به شرط نوآوری دارند، مخصوصا برای فرش ابریشمی که سهم خوبی را در بازار رقابتی منطقه پیدا کرده است و پتانسیل بالایی برای فروش دارد.

فرش های دستباف ایرانی مزیت رقابتی چندانی در بازار ندارند زیرا اختلاف قیمت بالایی با کشورهایی مانند هند، پاکستان و حتی چین در این زمینه دارند و این کشورها تولیدات خوبی را با قیمت کمتر به بازار عرضه می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×