اخبار نساجی

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از تولید ملی

 

اولین کارگروه پیگیری پیام مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به ریاست استاندار خراسان رضوی با حضور جمعی از مدیران کل و معاونان و مدیران صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوصی استان تشکیل شد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه همه دستگاه های دولتی را به حمایت و پشتیبانی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری فرا خواند و با تأکید بر اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به استان خراسان رضوی رسیده و اکنون در بانک کشاورزی است، گفت: رئیس جمهور به استانداران اختیار داده که با قاطعیت برای اجرایی شدن حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی اقدام نماییم و دیگر بهانه ای باقی نمانده است.

صلاحی افزود: در بخش کشاورزی باید زمینهای قابل کشت را که در اختیار منابع طبیعی است شناسایی کرده و با شرایط و تسهیلاتی که فراهم شده در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی قرار دهیم.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار هکتار زمین شناسایی شده است، افزود: اگر تولیدکنندگان ۱۰۰ هکتار زمین گرفتند و در کنار کار کشاورزی، مرغداری و گاوداری دایر کردند، باید برای آنها مجوز صادر کنیم.

استاندار خراسان به تمام دستگاه های دولتی هشدار داد چنانچه کسی مراجعه کرد و مجوز داده نشد، آقای نیاوند مجاز است از سوی استاندار فوری مجوز بدهد و همه باید پای کار باشند تا فرمایش مقام معظم رهبری اجرایی شود.
دکتر صلاحی گفت: به همه دستگاه های دولتی اعلام می کنیم که اگر دستگاهی مجوز صادر نکرد، پیگیری خواهد شد. نگویید مثلاً مرغداری زیاد است! باید در کنار کشاورزی مرغداری و گاوداری باشد تا سرمایه برگشت کند؛ زیرا به تنهایی جواب نمی دهد. وامش را بانک کشاورزی می دهد و دیر برگشت است تا به سوددهی برسد.

مدیران سنگ اندازی نکنند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استاندار خراسان رضوی به دستگاه های دولتی اخطار کرد؛ سنگ اندازی نکنند و سنگها را بردارند و به آنچه منجر به تولید می شود، کمک نمایند.
صلاحی با تأکید دوباره بر این موضوع که هیچ بهانه ای را نمی پذیریم، عنوان کرد: دستگاه ها از هم گلایه و شکایت نکنند و همه به دنبال کار باشند، هم مدیران کل و هم معاونان و من هم شخصاً پای کار هستم و همه باید کار کنند. این اولین و آخرین سخنرانی ما در این باره است، نگویید صحیح است، صحیح است. باید بیایید در جلسات راهکار بدهید و مشکلات را بگویید تا بدانیم که چه می کنیم. از همین الان هیچ کس صحبت نمی کند و عمل می کند تا به فرمایش آقا عمل شود و این مصوبه اصلی ما در اولین کارگروه حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی است.

تدریس مدیران سازمانها در کلاسهای مدرسه

صلاحی از مسؤولان دستگاه ها خواست در جلسات کارگروه حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی شرکت کنند و چنانچه مسؤولی در جلسات حضور نیابد، عملکرد او مورد پرسش است و از امتیاز او کسر می گردد.
وی از همه مدیران دستگاه های دولتی دعوت کرد، در هفته معلم سر کلاس درس دانش آموزان حاضر شوند و اگر نرفتند، به خاطر کم توجهی شدن از آنان امتیاز کم شود.

استاندار خراسان رضوی ملاقاتهای مردمی مدیران را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این ملاقاتها مشکلات آنان را حل کنید.
وی گفت: محل کار من استانداری نیست، همه استان است.
وی به نقش آموزش و پرورش و فرهنگ سازی در راستای حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز دارد بنابراین باید برنامه های آموزشی برای حمایت از تولید ایرانی را در مدارس جا بیندازند.
وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز می توانند در خطبه ها و سخنرانی ها به این موضوع بپردازند و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها باید مروج تولید ایرانی باشد و از تبلیغ کالای خارجی خودداری شود.

خرید کالای خارجی ممنوع

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران دستگاه ها گفت: بخشنامه می کنیم که اگر مدیری برای دستگاه خود کالای خارجی بخرد که مشابه ایرانی داشته باشد، توبیخ می شود.
ما باید مثل سالهای گذشته مدافع تولید ملی باشیم و مقام کسب کنیم.
وی افزود: اگر دستگاهی در دادن مجوز معطل کرد رسانه ها پیگیری کنند و بنویسند و من شخصاً رسیدگی می کنم و تولید را تنها نخواهیم گذاشت و حمایت می کنیم و این تکلیف قانونی و ضابطه ای برای همه دستگاه ها است.در این جلسه مصوب شد، ۲۰ تولیدکننده و کارخانه دار برتر استان به آموزش و پرورش معرفی شوند تا در هفته معلم برای دانش آموزان در خصوص تولید صحبت کنند. همچنین موضوع تولید و مصرف کالای ایرانی توسط اتاق بازرگانی به مسابقه گذاشته شود و دانش آموزان درباره آن انشاء بنویسند و کتاب شده و جایزه بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این زمینه گفت: بحث فرهنگ سازی و استفاده از تولیدات ایرانی را در هفته معلم در رشته های فنی و حرفه ای با جدیت و اولویت به مسابقه خواهیم گذاشت و رویکرد ما به سوی تولید ایرانی است.
محمدتقی فخریان با بیان اینکه در پایه ششم ابتدایی که از اول مهر ماه آغاز می شود، سر فصل آن کارآفرینی و توجه به کار است، اظهار داشت: در حوزه دانش آموزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز پیام مقام معظم رهبری را به میان خانواده ها می برند و چند میلیون نفر در این فرهنگ سازی مشارکت دارند که کارگشا خواهد بود.

سیدجواد رضویان دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی پیشنهاد داد، بازارچه تعاون در مشهد دایر گردد و تولیدات عشایری و روستایی به نمایش گذاشته شود.
وی ایجاد شهرک تعاون را برای تحقق حمایت از سرمایه ایرانی و تولید و کارآفرینی ضروری دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×