اخبار نساجی

ارائه ایراد‌های اساس‌نامه صندوق به مجلس برای اصلاح

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی خبر داد:
ارائه ایراد‌های اساس‌نامه صندوق به مجلس برای اصلاح

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان این‌که اساسنامه این صندوق خارج از ایراد نیست، گفت:‌ البته همه قوانین این گونه‌اند که در حوزه اجرا نقاط قوت و ضعف خود را نشان می‌دهند و ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه نیز همین گونه است.

رحیم قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: نقاط قوت و ضعف اساسنامه صندوق در حال نمایان شدن است که ما این موضوعات را جمع بندی کرده و به مجلس ارائه کرده‌ایم تا اصلاح شوند.

وی در بیان یکی از نقاط ضعف اساسنامه گفت: بعضی پیمانکاران وقتی صادرات فنی و مهندسی دارند، باید در مناقصه بین‌المللی برنده شده باشند، اما اگر دولت موقعیتی را رایزنی و کارسازی کرده است و کشورهایی حاضرند با شرایط بهتر پیمانکار ما را بپذیرند، اگرچه این روند از طریق غیر از مناقصه طی شده باشد، باید بتواند از تسهیلات صندوق استفاده کند.

قربانی ادامه داد: ‌اگر چه برنده شدن در مناقصه یک پروسه مطلوب است، اما وقتی دولت پروژه‌ای را تضمین می‌کند، پشتوانه قوی‌تری دارد، بنابراین پینشهاد ما این است که اساسنامه به نوعی اصلاح شود که این پروژه‌ها هم در پوشش صندوق توسعه ملی قرار بگیرند.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد که برخی اصلاحات واژه‌ای نیز در اساس‌نامه ضروری است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته او همچنین موضوع سپرده گذاری ارزی در برخی نقاط ضرورت دارد و یا در برخی بخش‌های اساس نامه، مغایرت وجود دارد که تکمیل این موارد ضروری است.

قربانی با بیان این‌که این موضوعات به مجلس ارائه شده است، گفت:‌ امیدواریم مجلس شورای اسلامی این موارد را هر چه زودتر اصلاح کرده و برای اجرا ابلاغ کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×