اخبار نساجی

توزیع یارانه فقر خوراکی در قالب ۵ سبد کالا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توزیع یارانه فقر خوراکی در قالب 5 سبد کالا

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدین سیاست های کلی فقرزدایی در کشور، گفت: برنامه های رفاهی و فقرزدایی می تواند برای کشور ایجاد ثروت کند.

به گزارش ایسنا ، احمد میدری در نشستی خبری در اهواز اظهارکرد: باید به مسئله فقر و آسیب های موجود در جامعه به عنوان فرصتی که می تواند تحولی در جامعه ایجاد کند، نگاه کنیم. به طور مثال می توان به مدیران گفت که اگر بخواهید فقر را حل کنید و گستره آسیب ها را کاهش دهید، باید بودجه ها را شفاف کنید؛ همچنین چنانچه به تحولات اقتصادی دنیا نگاه کنید می بینید که جنبش های فقرزدایی در اروپا عامل ایجاد پارلمان ها بودند. از طریق ایجاد برنامه های فقرزدایی در شهرهای خود می توانیم رفتار نظام اداری خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: برنامه‌های رفاهی و فقرزدایی بنا به شرایط استان ها و شهرها طراحی می شوند و در این طرح نوع فقر و میزان گستره آن شناسایی خواهد شد.

میدری در پاسخ به این سوال که سهم بهزیستی از هدفمندی یارانه ها چقدر است؟ گفت: امسال دولت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه برای فقر خوراکی در نظر گرفته است که این مبلغ قرار است در قالب پنج نوبت سبد کالا بین جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: این درست است که یارانه حق همه ایرانی هاست، ولی این واقعیت را باید پذیرفت که یارانه باید به افراد مسحق تر داده شود. اگر سیستمی ایجاد شود که مردم و دولت اعتماد داشته باشند که این ها به مسحق ترین ها می رسد مردم نیز از این اقدام استقبال خواهند کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: اگر این وظیفه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شود، یشنهاد ما دریافت سبد کالا از سوی جامعه آسیب پذیر و کسانی که از حداقل های زندگی برخوردار نیستند، است.

میدری با بیان اینکه سال گذشته به ۵۰ میلیون نفر به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان سبد کالا داده شد، ادامه داد: در توزیع سبد کالا بسیاری هم بودند که می گفتند به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی و بهزیستی سبد کالا داده نشد و این نوعی احساس تبعیض بین مردم ایجاد کرد. در همه کشورها گفته می شود که اول کودکانی که تغذیه مناسب ندارند باید سیر شوند. در ایران ۸۰۰ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی شدند که این شرایط را دارند و از سبد کالا بهره ای نبردند. این نکته ای است که باید در مرحله بعد مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که مستحق هستند سبد کالا دریافت کنند و رییس جمهور اعلام کرد که در مرحله اول ۱۱ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی، گفت: چندسالی بود که شورای ساماندهی کودکان خیابانی تشکیل نمی شد، ولی چندی پیش در سال جاری این شورا دومین جلسه خود را تشکیل داد و وزیر تعاون نیز خود مستقیما اقدام به برگزاری جلسات این شورا می کند که این نشان می دهد برای ایجاد تحول در این مسئله نیز اهتمام جدی وجود دارد.

میدری افزود: آیین نامه شورای ساماندهی کودکان خیابانی در حال بازنگری است. در این آیین نامه اختیارات بیشتری به استان ها داده خواهد شد تا هر استان بنا به ضرورت های موجود در این خصوص و گستره مسئله کودکان خیابانی، اقدامات موثر را انجام دهد.

وی در پایان نیز به تهیه آیین نامه مشترکی توسط سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این آیین نامه در خصوص مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تهیه شده است که هفته آینده تقدیم وزرا و سپس در صورت صلاحدید به هیات دولت ارسال می شود که احتمال می دهیم مورد قبول قرار بگیرد. البته رایگان شدن این گونه مشاوره حتمی است ولی در خصوص اجباری شدن آن هنوز بحث وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×