اخبار نساجی

جزئیات برنامه صادرات برق ایران به عراق، سوریه و لبنان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نیرو با تشریح جزئیات جدیدی از توافق چهار جانبه ایران، عراق، سوریه و لبنان گفت: فاز اول صادرات برق ایران به کشورهای اسلامی به زودی آغاز می شود.

محمد بهزاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: فاز نخست صادرات برق ایران به عراق، سوریه و لبنان از اردیبهشت سال آینده آغاز می شود.

به گفته وی، در این فاز حدود ۳۰۰ مگاوات برق از ایران به عراق منتقل خواهد شد تا از این طریق کشور سوریه و لبنان نیز به مقدار ظرفیت تعیین شده از برق ایران برخوردار شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برق از ایران به عراق و سپس به سوریه و پس از آن به لبنان می رود، تصریح کرد: ۵۰ مگاوات برق از عراق به سوریه و ۵۰ مگاوات نیز به لبنان انتقال خواهد یافت.

بهزاد با اشاره به این که انتقال برق ایران به صورت چند مرحله ای انجام می شود، گفت: در مرحله پس از افزایش ظرفیت صادرات به این کشورها، عملیات برنامه ریزی برای سنکرون کردن شبکه برق چهارکشور انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ایران، عراق، سوریه و لبنان روز شنبه درخصوص برقراری تبادل الکتریکی بین چهار کشور به توافق رسیدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این توافق، باتوجه به وجود سامانه ارتباط بین شبکه های الکتریکی ایران و عراق از جمله سه خط ۴۰۰ کیلوولت و یک خط ۱۳۲ کیلوولت دومداره و همچنین برنامه های گسترش ظرفیت انتقال الکتریکی بین دو کشور، طرف های ایرانی و عراقی آمادگی خود را جهت اجرای ارتباط الکتریکی چهارجانبه با انجام اقدام های عملی درگاه های مختلف اعلام کردند.

طرف سوری نیز توافق خود را نسبت به تحقق این اتصال چهارجانبه اعلام کرد و با هدف دریافت ۲۰۰ مگاوات از خط انتقال تازه احداث ۴۰۰ کیلوولت تایم و القائم بین شبکه های عراق و سوریه، چهار طرف برای آغاز این پروژه از طریق دریافت ۵۰ مگاوات از خط ۲۳۰ کیلوولت ابوظهیر (عراق) سویدیه (سوریه) تا پایان سپتامبر ۲۰۱۲ به توافق رسیدند.

همچنین، تحقق انتقال تا میزان ۲۰۰ مگاوات پس از بررسی جزئیات شبکه های ایران، عراق، سوریه و لبنان ممکن خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×