اخبار نساجی

اعتبار ۲۰ میلیارد دلاری لایحه بودجه ۹۲ برای سرمایه‌گذاری در نفت

 

اعتبار سرمایه‌گذاری در نفت

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از خط اعتباری ۱۰ میلیارد دلاری بانک مرکزی و ۱۰ میلیارد دلاری اوراق مشارکت برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز خبر داد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد عملکرد اوراق مشارکت ارزی در بودجه ۹۱ افزود: سال ۹۱ بیش از ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود، اما اجرای برخی از کارها زحمات خود را دارد و ممکن است، موانعی بر سر راه باشد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود از رقم ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت نفتی در سال گذشته هیچ مبلغی تحقق پیدا نکرده، گفت: میزان تحقق را نمی‌دانم، اما به این معنا نیست که از این ظرفیت خوب مالی برای کشور استفاده نشود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ۹۲ پیشنهاد کرده ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی توسط وزارت نفت منتشر شود و همچنین ۱۰ میلیارد دلار خط اعتباری از جانب بانک مرکزی برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز با اولویت میادین مشترک در نظر گرفته شود که اگر این کار محقق شود، در مجموع ۲۰ میلیارد دلار اعتبار ارزی برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز با اولویت میادین مشترک فراهم خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: ممکن است مشکلاتی بر سر راه انتشار اوراق مشارکت ارزی باشد، اما نباید این امکان در لایحه بودجه حذف شود، بلکه باید موانع اجرایی این کار را برطرف کرد و چاره‌ای نیست که از این ابزارها در این شرایط استفاده شود.

ممبینی تأکید کرد: اجرای طرح‌های عمرانی نباید صرفا به منابع عمومی و یا منابع داخلی شرکت‌ها گره بخورد، بلکه می‌توان با انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی و صکوک و اوراق خزانه اسلامی، درآمدهایی برای اجرای طرح‌های عمرانی به دست آورد.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های متولی باید موانع انتشار اوراق مشارکت ارزی را برطرف کنند و همان گونه که سایر کشورها موفق بوده‌اند، ایران نیز باید بتواند از این ابزارهای مالی و اسلامی به خوبی استفاده کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×