مد و پوشاک

اعمال قانون کپی‌رایت از برندسازی در بنیاد مد و لباس مهم‌تر است

 

اعمال قانون کپی‌رایت از برندسازی در بنیاد مد و لباس مهم‌تر است

نماینده مردم تهران درباره بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی گفت: اعمال قانون کپی‌رایت از برندسازی در بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی مهم‌تر است.

بیژن نوباوه‌وطن، نماینده مردم تهران و نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که پرونده‌هایی به دست مجلس رسیده است که مبنی بر عدم رعایت قانون کپی‌رایت و نادیده گرفتن حقوق طراحان است عدم‌توجه به این قضیه را در کشور رنج‌آور دانسته و گفت: رسیدگی به این موضوع از ساخت برند ایرانی اهمیت بیشتری دارد.

نوباوه مساله برندسازی را نیز مهم ارزیابی کرد و ادامه داد:برند در جامعه ایجاد اطمینان کرده و نگاه مردم را به کیفیت و عرضه مناسب کالا جلب می‌کند.

وی افزود: اگرچه برندهای تقلبی در بازار ارائه می‌شود، اما توجه به برند، باعث رشد و ایجاد فضای رقابتی شده و در سایه قانون پرورش پیدا خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این نماینده مجلس به برند محصولات «حلال» اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم در عرصه مد و لباس نیز به این سمت و سو برویم خیلی خوب خواهد بود.

نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهمیت به رنگ، تناسب اندازه و مدل لباس در انتخاب آن بسیار موثر است، اما در این‌باره سازماندهی خاصی وجود ندارد.

نوباوه گفت: توجه به زیبایی‌شناسی و اصول اخلاقی باعث انتخاب مناسب لباس شده است.

وی با تاکید به این مطلب که این بنیاد باید پیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت و تاسیس می‌شد به سوددهی‌های اقتصادی آن اشاره کرد وگفت: این اقدام بسیار پسندیده و مناسب است و اگر تا امروز روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودیم حالا به سوددهی رسیده و می‌توانستیم از مزایای آن بهره‌مند شویم.

نوباوه‌وطن به برپایی نمایشگاه‌هایی توسط این بنیاد اشاره و بیان کرد:این کار باعث دیده شدن طرح طراحان شده و باعث می‌شود آنان نیز به فروش طرح‌ها و داشتن نگاه اقتصادی فکر کنند.

وی توجه به لباس در رسانه‌های دیداری را مهم‌ترین کار عملیاتی بنیاد ملی مد و لباس دانسته و معتقد است این کار باعث دیده شدن طرح‌ها توسط خانواده‌ها شده و بازخوردها و استقبال‌ خوبی به همراه خواهد داشت.

به اعتقاد این نماینده مردم تهران، مجلس نیز در این راه همکاری‌های خوبی کرده و آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر با بنیاد اعلام می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×