اخبار نساجی

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۴ دلار

 

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای 104 دلار

در بحبوحه نگرانی‌ها از افزایش تقاضا بعد از کاهش موجودی نفت خام امریکا، قیمت نفت مجددا افزایش پیدا کرد و به بشکه‌ای ۱۰۴ دلار رسید.

به گزارش روز چهارشنبه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، معیار قیمت نفت برای تحویل در ماه ژوئن روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت، ۲۵ آوریل) در بازار بورس مرسانتایل نیویورک برای معاملات الکترونیکی با افزایش ۲۸ سنتی به ۱۰۳.۸۳ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام برنت نیز برای تحویل در ماه ژوئن با ۱۰ سنت افزایش به ۱۱۸.۲۶ دلار برای هر بشکه در لندن رسید.

افزایش قیمت نفت بعد از این رخ داد که موسسه پترولیوم امریکا روز سه شنبه اعلام کرد، موجودی نفت خام هفته گذشته با وجود پیش بینی تحلیلگران مبنی بر افزایش ۱.۵ میلیون بشکه، یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزایش تقاضا برای نفت خام در آمریکا می‌تواند ضعف در اروپا،که بحران بدهی آن ممکن است دولت‌ها را به کاهش بیشتر هزینه‌ها وادارد، خنثی کند؛ در همین حال، کاهش هزینه‌ها توسط دولت‌های اروپایی در رشد اقتصادی این کشورها تاثیر منفی خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، قیمت‌ها همچنین به دنبال نگرانی بازرگانان در رابطه با جدیدترین تصمیمات در مورد سیاست‌گذاری‌های مالی بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، افزایش یافت.

بعد از تصمیم ایران برای توقف فروش نفت به بعضی از کشورهای اروپایی در واکنش به تحریم نفت این کشور توسط اتحادیه اروپا، قیمت‌های جهانی نفت در ماه‌های اخیر با افزایش روبرو شده است.

وزرای اتحادیه اروپا، در ماه ژانویه درباره تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله ممنوعیت واردات نفت از این کشور به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا در ادامه تلاش برای اعمال فشار بر تهران جهت توقف برنامه صلح آمیز انرژی هسته ای آن، این تحریم‌ها را تصویب کرد. غرب ادعا می‌کند برنامه انرژی هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است.

تهران ضمن رد این اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×