اخبار نساجی

افزایش مشکلات اقتصادی در کشورهای عربی

 

افزایش مشکلات اقتصادی در کشورهای عربی

سایت یورونیوز نوشت: آینده اقتصادی جهان عرب مبهم است. مشکلات اقتصادی ناشی از ناآرامی های سال گذشته، بدون شک در سال جاری چالش عظیمی برای این کشورها خواهد بود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت یورونیوز روز جمعه (۳ فوریه /۱۴ بهمن) نوشت: آینده اقتصادی جهان عرب مبهم است. مشکلات اقتصادی ناشی از ناآرامی های سال گذشته، بدون شک در سال جاری چالش عظیمی برای این کشورها خواهد بود.
تشدید تنشهای سیاسی در تونس و مصر طی ماههای گذشته تاثیر منفی زیادی بر صنعت توریسم و گردشگری و سرمایه گذاری خارجی در این کشورها داشته است .
هر چند در این میان لبنان موفق به جذب سرمایه های خارجی بیشتری شد.
رائد شرف الدین، معاون اول بانک مرکزی لبنان می گوید:“هر کدام از این کشورها دچار مشکلات متفاوتی هستند.با وجود آنکه همگی عضو جهان عرب اند، اما شبیه به هم نیستند. چون سیستمهای سیاسی و اقتصادی متفاوتی دارند. در نتیجه تاثیر اقتصادی بهار عرب در هر یک از این کشورها متفاوت است. سرمایه گذاری زیادی در این کشورها نمی شود. بسیاری از گردشگران دیگر به این کشورها سفر نمی کنند. درنتیجه آینده این کشورها همچون دیگر کشورهای جهان نامشخص باقی مانده است.”
بنابر پیش بینی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی مصر در سال جاری به ۱.۸ درصد خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۱ به کمتر از ۱.۴ درصد رسیده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×