اخبار نساجی

اقتصاد کشور باید با کمترین هزینه ها اداره شود

تهران – عضو کارگروه حمایت از تولید گفت: شرایط اقتصادی باید با توجه به فشارهای وارده از سوی دشمنان تنظیم و کشور با کمترین هزینه ها اداره شود.

‘آرمان خالقی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد این نوع از اقتصاد درشرایط خاص مانند جنگ ،تحریم و غیره مطرح می شود که بنابر آن کشورها به سمت تامین مایحتاج خود در داخل حرکت می کنند.

عضو هیات مدیره خانه معدن افزود:لازمه پیاده سازی این نوع اقتصاد در کشور تغییر فرهنگ اقتصادی و مصرفی مردم و توجیه عموم برای درک وضعیت و موقعیت پیش آمده می باشد.

وی اصل ضروری برای توفیق در عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی را تقویت شرایط تولید کشور ذکر کرد .

این عضو کارگروه حمایت از تولید تصریح کرد، ضروری است تا شرایط تولید در کشور تسهیل شود ، بروکراسی های اداری برای تولیدکنندگان کاهش یابد و شرایط تامین مالی و سایر نیازهای تولید به آسانی تامین شود.

خالقی تصریح کرد از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز باید نیاز مصرف کنندگان را درک و اقدام به تولید کالاهایی براساس سلایق و نیاز مردم کنند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد همچنین تولیدکنندگان نیز باید نسبت به مصرف منابع هوشمندانه عمل کنند که این امرتغییر فرهنگ مدیریتی را می طلبد.

این فعال بخش خصوصی به وظایف بخش های دولتی نیز اشاره کرد و یادآور شد اولویت های تولیدی و سرمایه گذاری کشور باید شناسایی و سرمایه های کشور به این سمت سوق داده شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ، باید مسائل قبل و بعد از تولید به درستی ارزیابی شود و برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت گیرد،افزود: به طور مثال در بخش کشاورزی باید فرایند تولید از تامین نهاده تا ماشین آلات، تامین مالی،بازار و غیره به صورت کلان در نظر گرفته شود.

وی با هشدار نسبت به شرایط پیش آمده در بازار شیر و مرغ بیان کرد وضعیت پیش آمده باید هوشیاری مسئولان را در پی داشته باشد.

خالقی تصریح کرد این قضیه باعث شد تا اهمیت مساله بیش از پیش درک شود و به این موضوع پی ببریم که باید هوشمندانه وارد عمل شویم زیرا با کوچکترین اهمال و اشتباهی امکان تکرار چنین مسائلی وجود دارد.

خالقی همچنین به ضرورت تعیین راهبرد کلان در این باره اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:بهتر است سران سه قوه در جلساتی مشترک روی این قضیه کار کنند و به صورت نظری اولویت های کشور در این بخش تعیین کنند.

وی تصریح کرد از سوی دیگر تکالیف هر یک از قوا باید به طور جداگانه مشخص و ابلاغ شود و هر یک از قوا باید متعهد شوند تا این تکالیف را به صورت جدی اجرا کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×