اخبار نساجی

نحوه محاسبه سنوات خدمت براى بازنشستگى پیش از موعد در بخش صنعت نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان‌آور در بخش صنعت نساجی که با اتمام دوره پرداخت مقرری یاد شده بازنشسته می‌شوند، به عنوان سوابق بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی می شود.

ایلنا: دولت، نحوه محاسبه سنوات خدمت برای صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد در مورد بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان‌آور در بخش صنعت را تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی (سابق) و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان‌آور در بخش صنعت نساجی که با اتمام دوره پرداخت مقرری یاد شده بازنشسته می‌شوند، به عنوان سوابق بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی و در محاسبه سنوات خدمت برای صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد محسوب ‌شود.

بر این اساس، سازمان تأمین اجتماعی موظف است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اجرای مفاد این بند اقدام و بار مالی ناشی از آن را محاسبه و به هیئت وزیران اعلام کند. مفاد این بند ناقض مصوبات قبلی دولت در خصوص صنایع نساجی نیست.

بر اساس این مصوبه، میزان غیبت غیر موجه ده روز در سال در بخش نساجی به چهل و پنج روز در سال مشروط بر اینکه از دویست و بیست و پنج روز در طول بیست سال خدمت تجاوز ننماید، اصلاح می شود.

گفتنی است بر اساس جزء « ط» بند (۲) ماده (۱۲) تصویب‌نامه مورخ ۵/۲/۱۳۸۶، غیبت غیرموجه حداکثر به مدت ده (۱۰) روز در سال در مورد کارگاههای مشمول قانون کار یا بر اساس مقررات انضباطی، تخلفاتی و یا استخدامی مربوط در کارگاههای غیر مشمول قانون کار که منجر به اخراج، انفصال موقت و یا دایم نشده باشد، چنانچه در فواصل اشتغال بیمه شده به کارهای سخت و زیان‌آور واقع شود، موجب زایل شدن توالی اشتغال در کارهای سخت و زیان‌آور نمی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×