اخبار نساجی

یک میلیارد دلار پول مهار گرد و غبار کجا رفت ؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک میلیارد دلار پول مهار گرد و غبار کجا رفت ؟

یک عضو هیات رئیسه موقت مجلس نهم تذکر کتبی منتخب مردم کرمانشاه را قرائت کرد.

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مردم از حوزه انتخابیه کرمانشاه در تذکری کتبی پیگیری علل عدم هزینه‌کرد بودجه اختصاص‌یافته جهت مهار ریزگردها و گردوغبار استان‌های مرزی کشور با کشور عراق به ویژه استان کرمانشاه را از مسئولان اجرایی کشور خواستار شد.

***تکلیف بودجه ۱ میلیارد دلاری دولت برای مهار

درهمین راستا منتخب مردم اهواز در مجلس نهم با بیان اینکه دیدن آسمان آبی به رویای مردم جنوبی کشورمان تبدیل شده است، افزود:‌ ریزگردها به معضل و دغدغه اساسی مردم بسیاری از مناطق کشور از جمله خوزستان بدل شده است و مردم این استان منتظرند تا شاید یک بار دیگر آسمان آبی را ببینند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سید شریف حسینی  با تاکید براینکه مسئله آلودگی هوا و ریزگردها زبانزد خاص و عام شده است افزود:‌ ریزگردها و گرد و غبار به سراسر کشور سرایت کرده و باعث آلودگی هوای کشور شده است و در مناطق مختلف تنها از جهت شدت و ضعف متفاوت است.

منتخب مردم اهواز در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ریزگردها حتی به مناطق مرکزی کشور از جمله تهران نیز رسیده است، یادآور شد:‌ متاسفانه مسئولان مربوطه نسبت به وجود ریزگردها توجه کافی را ندارند و این مسئله به معضل و مشکل همیشگی مردم مناطق مرکزی و خصوصاً جنوبی کشور از جمله خوزستان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دیدن آسمان آبی به رویای مردم جنوبی کشورمان تبدیل شده است، افزود:‌ مردم استان خوزستان منتظرند تا شاید یک بار دیگر آسمان آبی را ببینند.

حسینی با اشاره به بودجه ای که سال گذشته با تلاش نمایندگان استان‌هایی که مردم آنها از وجود ریزگردها در عذاب هستند، گفت:‌ سال گذشته یک میلیارد دلار بودجه برای کنترل و مهار ریزگردها در اختیار دولت قرار داده شد و امروز ازکمیته ویژه ای که رئیس جمهوربرای کنترل این آلودگی تعیین کرده بود می خواهیم که درباره چگونگی هزینه کرد یک میلیارد دلار گزارش دهد، که چگونه و در چه راهی این رقم را خرج کرده است؟! با اشاره به تذکر مجلس هشتم درباره این موضوع گفت:‌ با وجود تذکر مجلس نسبت به اعلام گزارش دولت درباره چگونگی هزینه کرد یک میلیارد دلار، دولت همچنان نسبت به اعلام گزارش بی توجه بوده است و هیچ گزارش کاری به مجلس تقدیم نکرده است.

وی یادآور شد:‌ موضوع ریزگردها مسئله بسیار مهم و جدی است که باید نسبت به آن توجه بیشتری صورت گیرد چرا که سیستم اقتصادی و معیشتی برخی مناطق و استانهای کشوررا مختل کرده است.

منتخب مردم اهواز در مجلس نهم ادامه داد:‌ انتظار ما از دولت و شخص رئیس جمهور این است که در سال پایانی مسئولیت خود، موضوع ریزگردها و کنترل آنها را پیگیری کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×