اخبار نساجی

بانک مرکزی به هیچ عنوان از تخلفات موسسات مالی و اعتباری چشم پوشی نمی کند

 

بانک مرکزی به هیچ عنوان از تخلفات موسسات مالی و اعتباری چشم پوشی نمی کند

تخلفات موسسات مالی و اعتباری به هیچ عنوان از زیر ذره بین بانک مرکزی حذف نمی شود زیرا بانک مرکزی پیگیر حق مردم است.

ابراهیم درویشی معاون نظارت بانک مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اصلا موسسات اعتباری حافظ و اعتماد ایرانیان به هیچ عنوان مجوز نداشتند بلکه تعاونی اعتباری بودند که تبدیل به موسسات مالی و اعتباری شدند.

وی تصریح کرد: هرجا شما اگر نام و نشانی از موسسه مالی و اعتباری حافظ دیدید باید به ما اطلاع بدهید تا به موقع  جلو فعالیت کاری آن گرفته شود.

وی افزود: بانک مرکزی به هیچ عنوان با موسسات مالی و اعتباری شوخی ندارد و به شدت با تخلفات آنها برخورد می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ما وارث یک سری نابه سامانی های وزارت تعاون در اواخر دهه ۷۰ در خصوص اعطای مجوز به تعاونی های اعتبار آزاد هستیم.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: اگر این موسسات مالی و اعتباری تن به اقدامات بانک مرکزی دهد و مقررات بانک مرکزی را پذیرفتند ما هم به آنها کمک می کنیم، به هر حال مسئول ساماندهی موسسات مالی و اعتباری بانک مرکزی است اگر آنها اقدام به افزایش سرمایه و اجرای قوانین بانکی کنند ما هم به آنها کمک می کنیم.

درویشی افزود: ما حتی یک مورد از موسسات مالی و اعتباری را مجبور به ادغام نکرده ایم، گفته ایم بروید سرمایه بیاورید نه سرمایه ای که براساس وام از بانک ها باشد.

وی ادامه داد: اگر نتوانستید به تنهایی سرمایه بیاورید می توانید شریک آورده و یا با سایر موسسات مالی و اعتباری به منظور افزایش سرمایه های خود شریک شوید.

معاون نظارت بانک مرکزی در پایان به پاسخ به این سوال که با لغو مجوز موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان بخشی از کارکنان آن بیکار شده اند تصریح کرد: در خصوص موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان باید بگویم که اولا تمام کارکنان این موسسه را بانک قوامین جذب کرده مگر آنهایی که خود تمایلی به همکاری با بانک قوامین نداشته باشند.

دوم آنکه من بارها به مردم اعلام کردم به ویژه در تاریخ ۹۰.۱۱.۸ از طریق برنامه خبری ۲۰:۳۰ به مردم تاکید کردم که پول خود را به عنوان سپرده نزد موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان نگذارند اما متاسفانه برخی این کار را کردند و ضررش را دیدند آن هم به این علت که آن موسسه فاقد هیچگونه مجوزی از بانک مرکزی نبود، خوشبختانه بانک قوامین متعهد به پرداخت سپرده های مردم شد که هم اکنون در حال پرداخت سود سپرده های مردم از طریق انتقال دفترچه های آنها به دفترچه های بانک قوامین است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×