اخبار نساجی

حضور ۵۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور در همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به حضور ۵۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران گفت: ایران تنها کشور در جهان است که تمام ابزارها، ظرفیتها و منابع برای یک صنعت پتروشیمی سودآور را دارد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن پیوندی در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ متخصص و کارشناس برجسته و حرفه‌ای به نمایندگی از ۳۰۰ شرکت ایرانی و ۵۰ شرکت خارجی در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران حضور یافته‌اند که در این جمع ۷۰ شرکت‌کننده از ۲۳ کشور خارجی حضور دارند.

وی افزود: در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده که تأثیر زیادی در ایجاد اشتغال در کشور داشته است و همچنین سرمایه‌گذاری در ۲ قطب پتروشیمی کشور یعنی ماهشهر و عسلویه باعث رشد و توسعه مهندسی داخلی، نفت و ساختمان و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع مربوطه شده است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: ایران تنها کشوری در جهان است که تمام ابزار، ظرفیتها و منابع مورد نیاز را برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال در اختیار دارد.

پیوندی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان این مزیتها را به طور تکی و یکجا در اختیار ندارد و این یک فرصت استثنایی است که نباید از دست برود.

وی با بیان اینکه در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان که دسترسی به آبهای آزاد داریم ظرفیتهای بسیاری برای احداث واحدهای جدید وجود دارد، گفت: همه می‌دانند که ایران در داشتن منابع هیدروکربوری برای ایجاد یک صنعت پتروشیمی در دنیای رقابت بی‌نظیر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خطاب به وزیر نفت گفت: شما همیشه حامی بزرگ صنعت پتروشیمی ملی ما بوده‌اید و امروز نیز صنعت پتروشیمی به حمایتهای شما نیازمند است.

پیوندی افزود: درخواست صادقانه‌ای از تمام همکاران در صنعت پتروشیمی داریم که ما نیاز داریم برای رسیدن به یک هدف که توسعه صنعت پتروشیمی ایران است از اتحاد منابع و نیروها استفاده کنیم و نباید از این حقیقت دور شویم که توسعه پایدار محقق نخواهد شد مگر مشارکت بیشتری در افزایش GDP و رفاه مردم داشته باشیم.

وی حفاظت از محیط‌زیست را اولویت اول در استراتژی توسعه پتروشیمی دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که عملیات تولید و طراحی‌ها هیچگونه آسیبی به محیط‌زیست نرسانند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×