اخبار نساجی

احضار رئیس کل بانک مرکزی به مجلس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: از رئیس کل بانک مرکزی برای پاسخگویی علت برداشت از حساب بانکها دعوت کرده ایم در مجلس حاضر شود.

به گزارش افکارنیوز، پیمان فروزش در گفتگو با «زندگی» تصریح کرد: برداشت پول از حساب بانکها توسط بانک مرکزی غیر قانونی بوده است و اکنون مجلس رئیس کل بانک مرکزی را برای پاسخگویی احضار کرده است. گرچه بعید است دراین دو روز پایانی جلسه بررسی تشکیل شود.

وی همچنین با اشاره به متمرکز شدن کمیسیون ها پیرامون موضوع بودجه گفت: در حال حاضر همه ی کمیسیون ها درگیر بررسی بودجه هستند و از دیگر امور کشور غافل شده اند. چراکه فرصت بسیار محدود است وباید تا اواسط اردیبهشت ماه بررسی بودجه به اتمام برسد.

فروزش گفت: این اتفاق خوبی نیست و به نظر می رسد دولت نیز با داشتن اهدافی لایحه بودجه را به تاخیری اینچنینی انداخته است تا فرصت نمایندگان محدود باشد و از رسیدگی به امور دیگر بازبمانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر یک بار فقط این اتفاق می افتاد عمدی در کار دیده نمی شد اماحالا که در هر دوره باید شاهد تاخیر های طولانی باشیم می بایست تامل بیشتری در علت تاخیرهای دولت داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین با اشاره به ابلاغ قانون تنخواه به دولت گفت: در حالی که لایحه بودجه باتاخیر رسید قانون تنخواه تصویب و امروز به دولت ابلاغ شد. خزانه نیز آماده این برداشت است و دولت از ابتدای فروردین می تواند بودجه را در اختیار داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فروزش تاکید کرد: برای دو ماه تنخواه تصویب شد و در پایان سال هم دولت باید صورت حساب مالی بدهد. زیرا علیرغم اینکه دولت لایحه دو دوازدهم نداد اما این قانون بودجه نیز باید مطابق منابع عمومی قانون هزینه شود.

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس اذعان داشت: رئیس جمهور باید در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات پاسخ دهد. عده ای که می خواهند با آبستراکسیون مجلس را از رسمیت خارج کنند خلاف عرف و اخلاق عمل می کنند.

وی همچنین در خصوص بیانیه ۷ نفر از نمایندگان افزود: افرادی که این بیانیه را داده اند از آنجایی که انتخاب یا عدم انتخابشان در مرحله دوم افتاده و خود را در موضع خطر می بینند دست به چنین کارهایی زده اند. متاسفانه برخی نمایندگان خیلی راحت موضع خود را تغییر می دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×