اخبار نساجی

بنزین ۲۰۰۰ تومانی پیشتهاد دولت بود

 

بنزین ۲۰۰۰ تومانی پیشتهاد دولت بود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در انتخابات دوره دوم مجلس نهم اعلام کردید که قیمت بنزین قرار است ۲هزار تومان شود اما دولت این موضوع را تکذیب کرد و شما هیچ واکنشی به این تکذیب دولت نشان ندادید، سؤال این است که آن گفته شما خبر بود یا تحلیل و چرا به تکذبیه دولت واکنش نشان ندادید؟ اظهار داشت: دلیلش این است که ما علاقه‌ای نداریم به بگو و مگوها اضافه کنیم، البته این که گفته بودم قرار است قیمت بنزین ۲هزارتومان شود در پاسخ به سؤال خبرنگاری بود که پرسید چرا با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌یارانه‌ها مخالفت می‌کنید و من گفتم طبق درخواست دولت که به کمیسیون تلفیق داده است، می‌خواهد از محل اجرای فاز دوم ۱۳۴هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

رئیس مجلس بر همین اساس تأکید کرد: من هم بر اساس این گزارش و این سطح درآمد گفتم که بر اساس این ۱۳۴هزار میلیارد تومان قیمت بزنین و گاز این میزان می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: مذاکرات در کمیسیون تلفیق ضبط شده است که نماینده دولت دو درخواست از ما داشت؛ یکی کسب درآمد ۱۳۴هزارمیلیاردی و دیگری ۱۰۰هزارمیلیارد تومانی که ما این دو را نپذیفرتیم و برای آن هم دلیل داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور در این زمان اقتضا نمی‌کند که قیمت‌ها چنین جهشی داشته باشند و اکنون نباید به دولت اجازه داد تا چنین درآمدی کسب کند لذا باید ابتدا بخش تولید تقویت شود که این موضوع نیز زمان‌بر است بنابراین نباید با عجله فاز دوم اجرا می‌شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: در نتیجه گفته من در پاسخ به آن سؤال خبرنگار بود، حتی در جلسه کمیسیون تلفیق نماینده دولت اعلام کرد که می‌توان قیمت بنزین و گاز را بالاتر از فوب خلیج‌فارس به مردم بفروشیم که ما با آن مخالفت کردیم چراکه چطور می‌شود بالاتر از قیمت صادرات به مردم کشور خودمان بنزین و گاز را عرضه کنیم البته این صحبت نماینده دولت نیز به دلیل برداشت اشتباه آنها از قانون بود.
لاریجانی همچنین تأکید کرد: دولت حداکثر می‌تواند قیمت بنزین و گاز را برای فروش در داخل به قیمت فوب برساند و اجازه نمی‌دهیم بیشتر از این مبلغ برسد البته اگر دولت بخواهد پایین‌تر از این قیمت عرضه کند، ما مخالفتی نداریم و اگر دولت در سقف درآمدی که مجلس در بودجه ۹۱ مصوب کرد حرکت کند، ما موافقیم اما اجازه ندادیم که قیمت گاز وبنزین بیشتر از قیمت فوب خلیج‌فارس شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×