اخبار نساجی

بهره‌مندی ۲۳۰ هزار کارگر

 

بهره‌مندی 230 هزار کارگر

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ در روزهای باقیمانده امسال، این وزارتخانه ۲۳۰ هزار کارت خرید اعتباری به کارگران واگذار خواهد کرد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، عصر امروز عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز واگذاری کارت خرید اعتباری کارگران و اهداء خودروهای کارگران نمونه‌ کشوری با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۲۳۰ هزار کارت خرید به کارگران ارائه خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم آغاز این واگذاری فتح بابی برای خدمات افزون‌تر به جامعه کار و تولید باشد.

وی ادامه داد: کارت خرید توسط وزارتخانه در سال گذشته پیشنهاد شد و در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، اعتبار کارت‌های خرید کارگران را ۱.۵ میلیون تومان دانست و افزود:‌ ایجاد امکان خرید برای کارگران به منظور رفع نیازها، قرض‌الحسنه بودن این اعتبارات، پرداخت اقساط بلندمدت از مزیت کارت اعتباری خرید محسوب می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی رونق تولید و بازار مصرف کالاهای داخلی، رفع مشکلات تولیدات داخل و ارتقا ظرفیت فروش کالا در بازار را از دیگر اهداف واگذاری این کالا دانست.

به گفته شیخ‌الاسلامی، ارائه این کارت‌ها گامی در جهت حمایت از تولید و صنعت کشور است تا منابع مالی و سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی تأمین شود.

شیخ‌الاسلامی تأکید کرد: به چرخه درآوردن حرکت و تولید در کشور و تحریک بازار و نیز جلوگیری از ریزش کار و کارگران را از دیگر اهداف واگذاری کارت خرید است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی تاکنون در این موضوع همراهی نکرده‌اند و امیدواریم از سال آینده با حمایت و کمک‌ سیستم بانکی همه جامعه کارگری از این کارت‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، صندوق مهر امام رضا (ع)، بانک رفاه و بانک توسعه تعاون در این طرح مشارکت دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×