اخبار نساجی

آغاز به کار اجلاس گروه ۸/ حمایت اوباما از فرانسوا اولاند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا از رهبران کشور‌های صنعتی گروه ۸ در ۳۸ امین اجلاس این گروه در کمپ دیوید در ایالت مری‌لند امریکا استقبال کرد‌ه است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی (Press TV) روز شنبه ۳۰ اردیبهشت (May.19)، نوشت: این اجلاس به طور رسمی از روز جمعه (۲۹ اردیبهشت، ۱۸ می) آغاز به کار کرد؛ بحران مالی حوزه یورو محور اصلی گفت‌وگوهای گروه هشت در جریان این اجلاس است.

همچنین بررسی افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی، در دستور کار رهبران بزرگ‎ترین اقتصادهای جهان قرار دارد.

این در حالی است که اوباما و چندین رهبر دیگر ضمن ابراز حمایت خود از فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور منتخب فرانسه، از وی خواستند به جای تحمیل سیاست‌های ریاضتی بیشتر، به رشد اقتصادی به عنوان راه‌حلی برای بحران اقتصادی موجود روی آورد.

از سوی دیگر، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه همچنان از سیاست‌های ریاضتی حمایت کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رهبران گروه ۸ در تلاشند راه کارهایی را برای ادامه عضویت یونان در حوزه یورو ارائه دهند.

این در حالی است که بحران اقتصادی و سیاسی در یونان منجر به افزایش نگرانی‌ها در میان وزرای مالی منطقه یورو شده است. نگرانی آن‌ها از این است که آتن از سیاست‌های ریاضتی که در خصوص آن‎ها با همسایگان اروپایی‌اش در ازای دریافت بسته دوم کمک مالی توافق کرده، پیروی نکند و در نهایت مجبور به خروج از حوزه یورو شود.

آخرین آمارها حاکی از آن است که اقتصاد یونان در سه ماه اول سال ۲۰۱۲، ۶.۲ درصد کاهش داشته است. در صورتی که وام دهندگان بین‌المللی از ارائه بسته کمک مالی ۱۳۰ میلیارد دلاری برای ادامه عضویت یونان در حوزه یورو امتناع کنند، این کشور تا اواخر ماه ژوئن ورشکست خواهد شد.

گروه ۸ رهبران کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ژاپن، روسیه ، ایتالیا و همچنین سران کمیسیون اروپا را در بر می‎گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×