اخبار نساجی

بوته کاری جایگزین مالچ پاشی شد

 

تهران – رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در راستای مقابله با بیابان زایی در کشور، روش نهال کاری و بوته کاری جایگزین مالچ پاشی شد.

‘علیرضا اورنگی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات مالچ پاشی به دلیل هزینه های بالا در استان های کشور متوقف شده و فقط به شکل تلفیقی در برخی از استان های کشور اجرایی می شود.

وی به افزایش سطح جنگل‌های کشور اشاره کرد و اظهارداشت: هم اکنون وسعت جنگل های کشور ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است که مقرر شده طی یک برنامه ۱۰ ساله وسعت جنگل های کشور به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

اورنگی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های آبخیزداری، مقابله با بیابان‌زایی و صیانت از جنگل‌ها دیده شده که با تصویب آن، بودجه مورد نظر نسبت به بودجه سال جاری ۵۴ در صد افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخش منابع طبیعی و اراضی ملی از حوزه های مهم سازمان جنگل ها است که افزایش اعتبارات آن مورد توجه دولت قرار گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×