اخبار فرش ماشینی

برگزاری کمیته الیاف پلی‌استر انجمن صنایع نساجی ایران/درخواست برای کاهش حقوق ورودی پرک پلی استر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برگزاری کمیته الیاف پلی‌استر انجمن صنایع نساجی ایران/درخواست برای کاهش حقوق ورودی پرک پلی استر

 

کمیته الیاف پلی‌استر انجمن صنایع نساجی ایران روز چهار‌شنبه مورخ ۱۲ تیر ماه با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و در خصوص مسائل مختلف تولیدی بحث و بررسی نمود.

در این نشست عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده تولید الیاف پلی استر از جمله الیاف کاتن‌تایپ مورد بررسی قرار گرفت. به اعتقاد حاضرین شرکت پلی اکریل ایران نقش بسزایی در تنظیم بازار این نوع الیاف در کشور ایفا نموده و کیفیت محصولات تولیدی آن قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی می‌باشد.

از دیگر مواردی که در جلسه مذکور مطرح شد، اعلام تعیین قیمت‌های جدید پایه صادراتی برای الیاف پلی‌استر و کاهش آن به قیمت ۱.۴۵ دلار در هر کیلوگرم بود که به درخواست کمیته الیاف پلی‌استر انجمن و پیگیری‌های دبیرخانه تحقق یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حاضرین در نشست در ادامه به بررسی وضعیت عرضه پرک در بازار داخلی پرداخته و اعلام داشتند که عرضه پرک در کشور جوابگوی تقاضای داخلی آن نبوده و دبیرخانه انجمن می‌باید تلاش خود را در راستای تداوم ممنوعیت صادرات و همچنین کاهش سود بازرگانی واردات آن به عمل آورد. ایشان همچنین اذعان نمودند که کیفیت پرک‌های داخلی پایین‌تر از کیفیت جهانی است و کشوری همچون عراق می‌تواند منبع خوبی برای تأمین پرک پلی‌استر مورد نیاز کشور باشد و این در حالی است که هم‌اکنون تولیدکنندگان ترک از این منبع به خوبی بهره‌مند شده‌اند.

در پایان نشست مذکور دبیر انجمن اعلام کرد که تفاهم‌نامه همکاری انجمن صنایع نساجی ایران با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات این صنایع تا پایان سال جاری شده است و بر این اساس، مسئولیت تأیید و نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات اعضای صنایع نساجی بر عهده این تشکل خواهد بود./ف

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×