اخبار فرش ماشینی

فروش پارچه های ایرانی با برندهای خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که برخی استان ها تولیدات نساجی خود را با برندهای خارجی می فروشند.

فرشته جراحی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی در همه زمینه های حوزه نساجی مشغول فعالیت هستند، گفت: ما از لحاظ مواد اولیه مشکل خاصی نداریم و تنها در بخش پنبه کمی کمبود داریم که اگر وضعیت تولید پنبه در یک سال خوب باشد، می توانیم تا ۵۰ درصد از نیاز خود را تامین کنیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای محصولات نساجی تولید شده در ایران، اظهار کرد: کیفیت خوب پارچه های تولیدی در ایران سبب شده تا در برخی از استان ها تولیدات پارچه خود را با نام کشورهای دیگر بفروشند، چراکه ما برندسازی خوبی نکرده ایم.

معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل اساسی در بخش صنعت پوشاک را قاچاق دانست و ادامه داد: قائم مقام وزارت صنعت اخیرا بخش نامه ای را برای کنترل میزان قاچاق در کشور ابلاغ کرده است که امیدواریم با اجرای این بخش نامه بخشی از مشکل قاچاق نساجی در کشور حل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جراحی با بیان اینکه قانون برای همه از جمله زن و مرد یکسان نوشته شده و ضوابط و مشوق های یکسانی را دارد، گفت: متاسفانه این اجراست که بعضا مشکل دارد و باعث می شود که تفاوت هایی میان زن و مرد در فعالیت های اقتصادی به وجود آید.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی مردم به سمت خرید برندهای خاص در کشور می روند، اظهار کرد: اگر بتوانیم محصولات خود را تجاری سازی کرده و در برندسازی موفق عمل کنیم، می توانیم در فروش کالای خود هم موفق باشیم، چرا که ما از لحاظ کیفیت مشکل خاصی نداریم.

معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجلاس D8 که در سال گذشته در ایران برگزار شد، ادامه داد: مقامات ترک حاضر در آن اجلاس خودشان نیز با قاچاق مخالف بودند و می گفتند که ما راضی نیستیم که اجناس ما به صورت قاچاق وارد ایران شود.

به گفته جراحی، اگر بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم می توانیم آینده روشنی را برای صنعت نساجی کشور که از پتانسیل خوبی برخوردار است، متصور شویم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×