اخبار نساجی

تصمیم کمیسیون تلفیق درباره مازاد درآمد نفت

 

تصمیم کمیسیون تلفیق درباره مازاد درآمد نفت

عضو کمیسیون تلفیق گفت: تصمیم‌گیری در مورد مازاد درآمد نفتی امروز بعد از ظهر انجام می‌شود.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با فارس، در مورد تکلیف مازاد درآمد نفتی در لایحه بودجه ۹۱ گفت: هنوز تصمیم قطعی برای مازاد درآمد نفتی گرفته نشده و در جلسه بعد از ظهر در کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم گرفته می‌شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در مورد درآمد هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: درآمد هدفمندی ۶۵هزار میلیارد تومان تصویب شد که ۵۴ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از سایر منابع به دست می‌آید.

عباسعلی نورا نیز در مورد مازاد درآمد نفتی گفت: برخی پیشنهادها خواستار در اختیار گذاشتن بی ضابطه مازاد درآمد نفتی به دولت هستند که اگر این اتفاق بیافتد انضباط مالی بودجه دچار خدشه می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درآمد دولت از فروش نفت در لایحه بودجه ۹۱ تحت عنوان منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی در بخش واگذاری دارائیهای سرمایه‌ای ۶۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این پیش بینی درآمد بر اساس صادرات روزانه ۲.۶ تا ۲.۷ میلیون بشکه نفت خام و معادل نفت از میعانات گازی است که بر مبنای هربشکه ۸۵ دلار و هر دلار ۱۲۲۶ تومان در ۳۶۵ روز سال محاسبه شده است، اما قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از این رقم است که مازاد درآمد نفتی نیز با احتساب واریز ۲۳.۵درصد سهم صندوق توسعه ملی، ۲درصد سهم مناطق نفت خیز و محروم و مازاد آن ۵۰ درصد به حساب ذخیره ارزی و بقیه نیز صرف بهداشت و درمان، تقویت بنیه دفاعی، مهار آبهای مرزی و مقابله با ریزگزدها شود.

اما برخی پیشنهادها خواهان مصرف بی حساب و کتاب این مازاد درآمدها از سوی دولت دارند، در حالی که بودجه باید با حساب و کتاب و بر اساس عملیات واقعی هزینه شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×