اخبار نساجی

توجه به تولید ملی در واقع توجه به مزیت‌های اقتصادی کشور است

توجه به تولید ملی در واقع توجه به مزیت‌های اقتصادی کشور است رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه شعار تولید ملی صرفا به معنای بستن درهای کشور و استفاده صرف از تولید داخلی نیست، خاطرنشان کرد: معنای تولید ملی استفاده از مزیت‌های موجود در کشور برای تولید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس “توانا” جمشید پژویان در همایش تعاون و تولید ملی با بیان اینکه در اقتصاد وابستگی بین اهداف و راهبردها وجود دارد، اظهار داشت: هدف نهایی از فعالیت‌های اقتصادی ایجاد رفاه در جامعه است.

وی اضافه کرد: تولید کالا و خدمات جزو اهداف اصلی اقتصاد است و ایجاد رفاه تنها با وجود منابع کافی ممکن خواهد بود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شعار تولید ملی صرفا به معنای بستن درهای کشور و استفاده صرف از تولید داخلی نیست، خاطرنشان کرد: معنای تولید ملی استفاده از مزیت‌های موجود در کشور برای تولید است.

پژویان ادامه داد: توجه به تولید ملی در واقع توجه به مزیت‌های اقتصادی کشور و مجموعه تولید است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ممکن است برخی سیاست‌گذاران برداشت‌شان از تولید ملی این باشد که نباید هیچگونه وارداتی به داخل کشور داشته باشیم اما این یک برداشت اشتباه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پژویان گفت: تولید ملی به معنای برطرف کردن موانع تولید و استفاده از مزیت‌های نسبی کشور است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نقشه راهی برای رفع موانع تولید وجود ندارد، تصریح کرد: قوانین بسیار خوبی مانند هدفمندی یارانه‌ها و اصل ۴۴ در کشور وجود دارد اما نقشه راهی برای اجرای صحیح آن در دست نیست.

پژویان با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید به رشد تولید و افزایش اشتغال منجر شود، گفت: به دلیل نبود برنامه‌ریزی کارایی این قانون کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد یک گروه یا کمیته برای ایجاد برنامه‌های اقتصادی با حضور متخصصین اقتصادی کشور وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×