اخبار نساجی

سعی دولت افزایش وصول مالیات بدون بالا بردن نرخ است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قائم مقام سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه تمام سعی این سازمان بر افزایش وصول مالیات بدون بالابردن نرخ مالیات است گفت: تلاش داریم تا با شناسایی مودیان جدید از افرادی که تاکنون مالیات خود را پرداخت نکرده اند حقوق دولت را اخذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی با اشاره ه اینکه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مالیاتی کشور وجود دارد و گام های مناسبی نیز در جهت بهبود وصول مالیاتی در سال های اخیر صورت گرفته است، گفت: دست یابی به وصول کامل مالیات نیازمند تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری ویژه همچون تدوین قانون در رابطه با ضمانت های اجرایی و تشکیل بانک های اطلاعاتی است.

وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم سازمان امور مالیاتی کشور  برای افزایش وصول مالیات بدون بالابردن نرخ مالیاتی است، یادآور شد: تلاش داریم تا با شناسایی مودیان جدید و نظارت بر گردش مالی از افرادی که تاکنون به هر  دلیل مالیات خود را پرداخت ننموده اند حقوق دولت را اخذ کنیم.

پناهی با تاکید بر اینکه دولت باید نظارت کاملی بر نحوه گردش کالا، خدمات و سرمایه در کشور داشته باشد، گفت: اگر بر فرایند واردات، تولید و توزیع کالا نظارت و کنترل باشد آنگاه می توان به درستی مالیات ها را اخذ کرد و حتی از دلال ها نیز به میزان فعالیت آنها مالیات اخذ نمود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه ظرفیت مالیاتی کشور قریب به ۱۵ درصد GDP است، افزود: اگر بتوانیم نظم و انضباط مالی را در کشور حکم فرما کنیم و بخش خصوصی نیز در صدور و ارائه فاکتور های فروش و ارائه اطلاعات آن به نظام مالیاتی همکاری داشته باشد می توانیم بدون افزایش نرخ مالیاتی به این ظرفیت به طور تدریجی دست یابیم.

وی همچنین به موضوع اقتصاد شهری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قانون سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به شهرداری ها اختصاص داده است، گفت: در سال ۹۳ میزان درآمدهای مالیاتی اختصاص یافته به شهرداری ها به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×