اخبار فرش ماشینی

تولید ثروت با توجه به فرش دستباف چند برابر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت همدان گفت: تولیدات فرش چه به صورت تمام‌وقت و چه پاره‌وقت باید افزایش یابد زیرا ما به دنبال چند برابر شدن تولید ثروت از فرش دستباف هستیم.

سعید سیاری در جلسه بررسی مشکلات فرش استان همدان با تأکید بر لزوم تقویت نهادهای مرتبط با فرش اظهار کرد: فرش دستباف همدان دارای یک برند مشهور با سابقه زیاد است باید خوشه جداگانه‌ای را برای آن تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام دنیا تلاش می‌کنند که برندهای خود را توسعه و شناسایی کنند و فرش همدان که یک برند بین‌المللی است نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت همدان با اشاره به اینکه برخی بافندگان به شکل پاره‌وقت کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم تولید ثروت از فرش دستباف را چند برابر کنیم.

وی به ضرورت تعریف زنجیره ارزش برای فرش دستباف همدان اظهار کرد: بازاریابی داخلی و منطقه‌ای و کیفیت نیز در ارتقای جایگاه فرش دستباف همدان نقش تأثیرگذاری دارد.

سیاری با بیان اینکه اشتغالزایی در زمینه فرش از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امروزه مگر چند نفر می‌توانند در مراکز دولتی یا صنایع و کارخانجات مشغول به کار شوند، ما باید صنایع را رقابتی کنیم که توسعه فرش نیز در این صورت محقق می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه به ضرورت ورود استاندار در حل مشکل ساختمان اتحادیه فرش خاطرنشان کرد: بر این اساس ما با معاون عمرانی استاندار و سازمان جهاد کشاورزی صحبت کردیم که جهاد کشاورزی معتقد به محدودیت مالی است و فروش این ساختمان را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت همدان متذکر شد: ما در برابر مردم و اعضای اتحادیه فرش مسئولیت داریم و دستگاه‌های دولتی با حضور استاندار باید این مسئله را حل کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که خروجی تصمیم ما در جلسه‌ای که با استاندار خواهیم داشت، چیزی علیه اتحادیه فرش نباشد.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×