اخبار نساجی

تولید سالانه ۵ میلیون مترمربع فرش در کشور/ قیمت مواد اولیه افزایش یافت

خرم آباد – خبرگزاری مهر: مدیرعامل مرکز ملی فرش ایران از تولید سالانه ۵ میلیون مترمربع فرش در کشورمان خبر داد.

فیصل مرداسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تولید فرش در کشورمان اظهار داشت: در حال حاضر آمار رسمی میزان تولید فرش در سراسر کشور نداریم.

وی ادامه داد: علت این امر این است که تولید فرش در کشورمان به صورت خانگی صورت می گیرد و افراد در خانه هایشان اقدام به بافت فرش می کنند و این آماد احصا شده نیست.

مدیر عامل مرکز ملی فرش ایران افزود: با این حال پیش بینی و برآورد ما این است که سالانه ۵ میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می شود.

مرداسی همچنین سرمایه گذاری در حوزه فرش را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: این امر مستلزم حمایت ویژه استانداری ها و همچنین سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استانهای مختلف کشور است.

وی خواستار فرهنگ سازی رسانه ها برای فعالیت افراد در حوزه فرش شد و گفت: باید به گونه ای عمل شود که زنان ایرانی در کنار فعالیتهای خود هر کدام نسبت به ایجاد دار قالی و بافت فرش اقدام کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل مرکز ملی فرش ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات صنعت فرش کشور اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت جهانی پشم و ابریشم در حال حاضر مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه در این حوزه وجود دارد.

مرداسی بیان داشت: با این تفاسیر هم اکنون در کشورمان قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فرش افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در این راستا تلاش می کنیم با کمک تشکلها زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز را فراهم کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×