اخبار نساجی

تولید نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد رشد یافت

مهدی عباس‌پور تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای صنعتی این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد تولیدی نساجی در چهارمحال و بختیاری افزود: این کارخانه‌ها ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

عباس‌پور به صادراتی بودن نخ‌های پلی‌استری تولیدی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: تولید الیاف پلی‌استر در تمامی فصل‌های سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته است.

وی یادآور شد: نخ‌های پلی‌استری از مواد اولیه صنعت نساجی است که به‌علت ویژگی‌هایی مانند نداشتن پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد.

الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه شده از آن به‌عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی‌استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد و این نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون‌بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×