اخبار نساجی

ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ آزاد شد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید ضمنی آزاد شدن ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ گفت: ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ به صورت محدود و براساس مصوبه سال گذشته دولت انجام شده است. مهدی غضنفری افزود: این مصوبه تاریخ محدودی داشت و قرار شد ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ با زمان محدود آزاد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا کالاهای اولویت ۱۰ ترخیص شده در فروردین ماه امسال دارای ثبت سفارش قبل از مهر ماه ۹۱ بوده‌اند یا خیر؟ عنوان کرد: کالاهایی که ثبت سفارش آنها آزاد شده یا کالاهایی بوده‌اند که تاریخ ثبت سفارش آنها مربوط به قبل از مهر ۹۱ بوده یا کالاهایی که اصطلاحا بدون انتقال ارز وارد کشور شده‌اند که در این حالت واردکننده پس از واردات کالا اقدام به ثبت سفارش می‌کند.

در همین حال، معاون گمرک ایران نیز با بیان اینکه هنوز تمام مصوبات، بخشنامه‌ها، مقررات و تعرفه‌های موجود در گمرک براساس همان موارد سال ۱۳۹۱ اجرا می‌شود، گفت: واردکنندگان آن دسته از کالاهای اولویت ۱۰ که وارد مناطق ویژه شده‌اند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال اقدام به ثبت سفارش آنها کنند و منعی از این بابت وجود ندارد. با این حال هنوز فهرست مشخصی از کالاهای گروه دهم منتشر نشده است، اما به گفته مسوولان در گروه ۱۰ «کالاهای لوکس» قرار دارند. از جمله اقلامی که ثبت سفارش آن‌ ماه‌ها است که متوقف شده خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی است. معاون گمرک ایران افزود: در صورتی که کتاب مقررات واردات و صادرات سال ۱۳۹۲ منتشر شده و برای اجرا به گمرک ابلاغ شود، گمرک نیز براساس قوانین سال جاری فعالیت‌های خود را انجام خواهد داد. براساس بخشنامه جدید دولت، صدور ثبت سفارش برای تمامی کالاهای مشمول گروه ۱۰ کالایی که تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۱ وارد گمرک‌های اجرایی شده و برای آنان قبض انبار معتبر صادر شده باشد، با رعایت ضوابط و سایر مقررات ملحوظ و حسب مورد نسبت به اخذ گواهی قانونی ذیربط، حداکثر تا پایان فروردین ۱۳۹۲ از محل ارز متقاضی بلامانع خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×