اخبار نساجی

ثروتمندان چند برابر فقیران درآمد دارند؟

 

ثروتمندان چند برابر فقیران درآمد دارند؟

براساس تازه‌ترین گزارش نظارتی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری از شش سال اجرای برنامه چهارم توسعه در بخش رفاه اجتماعی، به دلیل افزایش درآمد سرانه و بهبود کلی تعادل توزیع درآمد درسال‌های ۱۳۸۷-۱۳۸۴، شاخص رفاه اجتماعی روند افزایشی داشته؛ به‌طوری‌که به تدریج از رقم ۵/۹۱ در سال ۱۳۸۴ به رقم ۷/۱۰۵ در سال ۱۳۸۹ افزایش‌یافته است.

همچنین براساس این گزارش از جمله شاخص‌های مهم اندازه‌گیری توزیع درآمد، نسبت سهم درآمدی ۱۰درصد ثروتمند‌ترین خانوارها به سهم ۱۰درصد فقیرترین خانوارهاست.

براساس این گزارش شکاف درآمدی بین دو گروه فقیر و ثروتمند در جامعه کاهش یافته است. به نحوی که براساس ارقام این گزارش شاخص توزیع درآمد طی سال‌های برنامه چهارم توسعه برای کل جامعه از رقم ۴۶/۱۶ در سال ۱۳۸۴ به ۷۱/۱۴ در سال ۱۳۸۹ و در جامعه شهری از رقم ۹۴/۱۳ به رقم ۴۵/۱۲ در سال ۱۳۸۹ کاهش یافته و در جامعه روستایی تقریبا ثابت مانده است.

در ادامه گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری تصریح شده است: مقایسه ارقام متوسط هزینه‌های خالص شهری و روستایی نشان دهنده این موضوع است که سطح زندگی در مناطق روستایی همواره پایین‌تر از مناطق شهری بوده؛ به‌طوری که نسبت متوسط هزینه یک خانوار روستایی به متوسط هزینه یک خانوار شهری از رقم ۶۳ درصد در سال ۱۳۸۴ به رقم ۶۰ درصد در سال ۱۳۸۹ کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×