اخبار فرش ماشینی

جایگزینی درآمد صادرات فرش به‌جای درآمد نفت در گرو حمایت مسئولان

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس، با اشاره به ارزآوری بالای صادارت فرش نفیس ایران به کشورهای خارجی، گفت: حمایت، تولید و صادرات این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمد صادرات نفت باشد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ عباسعلی منصوری‌آرانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، وضعیت کنونی صنعت تولید فرش در کشور را نامناسب خواند و گفت:‌ متأسفانه بی‌توجهی مسئولان به این صنعت موجب شده که فرش‌بافان برای تولید محصولات خود با مشکل روبه رو شوند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان فرش دستباف واقعی باید از دلالان تفکیک شوند، افزود: متأسفانه در شرایط کنونی تسهیلات بانک‌ها به ندرت به تولیدکنندگان واقعی می‌رسد.

وی با تأکید بر جلوگیری از فعالیت دلالان از سوی مسئولان و دستگاه های قضایی، تصریح کرد: به طور حتم صنعت فرش کشور با شرایط و روند کنونی در آینده نزدیک نابود می‌شود.

منصوری‌آرانی با اشاره به ارزآوری بالای صادارت فرش نفیس ایران به کشورهای خارجی، یادآور شد: حمایت، تولید و صادرات این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمد صادرات نفت باشد.

به گزارش مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، تصریح کرد : صنعت فرش دستبافت ایران یک مقوله چند وجهی است که مهمترین آن ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری است، بنابراین باید به این بخش از صنعت فرش بیشتر توجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×