اخبار نساجی

راههای توسعه همکاری های اقتصادی تهران والجزیره بررسی شد

 

راههای توسعه همکاری های اقتصادی تهران والجزیره بررسی شد

 

الجزایر- ‘بهروز علیشیری’ معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری ایران و ‘ کریم جودی’ وزیر دارایی الجزایر راههای توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور را بررسی کردند.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در الجزایر هدف از سفر خود به این کشور را مذاکره و گفت وگو با مقامات این کشور بمنظور توسعه روابط اقتصادی و رفع موانع موجود در این زمینه عنوان کرد.

علیشیری در این گفت وگو با اشاره به علاقه مندی طرفین در توسعه همکاری های اقتصادی افزود : با طرف الجزایری در زمینه همکاری های تجاری ، فنی مهندسی و سرمایه گذاری در دو کشور بحث و بررسی شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی پیگیری مباحث مورد توافق نخست وزیر الجزایر و معاون اول رییس جمهوری کشورمان در سفر سال گذشته ‘احمد اویحیی ‘ به کشورمان و همچنین بررسی راههای اجرایی شدن این توافقات را از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با وزیر اقتصاد الجزایر عنوان کرد.

رییس سازمان سرمایه گذاری گفت : در این دیدار باردیگر بر همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی از جمله بانک توسعه اسلامی تاکید شد.

علیشیری همچنین با اشاره به اراده عالی مقامات اقتصادی دو کشور برای توسعه همکاری ها را در حال حاضر مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد : برای اجرای توافقنامه های فیمابین پیشنهاد گردید تا یک کمیته تخصصی اقتصادی با محوریت اتاق های بازرگانی، تعاون و بخش خصوصی دو کشور ایجاد گردد.

وی یاد آور شد که سرمایه گذاران ایرانی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه های جدید از جمله در کشورهای آفریقایی بویژه الجزایر هستند.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان در این سفر با رییس بانک مرکزی الجزایر نیز دیدار و در زمینه امور بانکی با وی گفت و گو کرد.

وی جمعه شب به سفر دو روزه خود به الجزایر پایان داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×