اخبار نساجی

جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان شد

 

جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان شد

شرکت جنرال موتورز آمریکا بار دیگر در سال ۲۰۱۱ میلادی به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شد.
خبرگزاری فارس: جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال میزان فروش شرکت جنرال موتورز در سال ۲۰۱۱ میلادی با ۷.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۹ میلیون دستگاه رسیده است.
جنرال موتورز دو سال پیش اعلام ورشکستگی کرد و مجبور به دریافت کمکهای مالی از دولت آمریکا شده بود . بر اساس این گزارش شرکت خودرو سازی تویوتای ژاپن که در سال ۲۰۰۸ میلادی با پیشی گرفتن بر جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان شده بود طی سال ۲۰۱۱ میلادی کمتر از ۷.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است .
بحران کیفیت و وقوع زلزله و سونامی بی سابقه در ژاپن و سیل شدید در تایلند تاثیر منفی شدیدی بر تولید تویوتا داشته است . شرکت فولکس واگن ضمن اعتراض به آمارهای ارائه شده از سوی جنرال موتورز اعلام کرد آمارهای مربوط به میزان فروش جنرال موتورز با احتساب فروش شرکای چینی این شرکت بوده است .
میزان فروش شرکت فولکس واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا نیز طی سال ۲۰۱۱ به بیش از ۸.۱ میلیون دستگاه رسیده است که این رقم فروش خودرو های سنگین را شامل نشده است . جنرال موتورز در سال ۲۰۱۱ میلادی مجبور به دریافت کمک مالی ۵۲ میلیارد دلاری از دولت آمریکا شد . وزارت دارایی آمریکا هنوز ۳۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×