اخبار نساجی

اظهارنامه به موقع مالیاتی باعث ۱درصد جایزه و تاخیر موجب جریمه می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی باعث جایزه یک درصدی و تاخیر در اظهارنامه موجب جریمه ۲.۵درصدی در هر ماه می‌شود.

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۰ تا ۳۱ تیرماه جاری اعلام شده و به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، برخورداری از هرگونه معافیت قانونی مالیاتی به شرط ارائه اظهارنامه در موعد مقرر شده است.

همچنین مودیانی که اظهارنامه الکترونیکی ارائه کنند می‌توانند ۳۰ درصد از مالیات خود را به صورت نقدی و همراه اظهارنامه پرداخت کنند و بقیه ۷۰درصد مالیات خود را ظرف ۷ ماه در هفت قسط مساوی پرداخت کنند.

مودیانی که اظهارنامه دستی و کاغذی ارائه کنند می‌توانند ۵۰درصد مالیات را نقدی و ۵۰ درصد بقیه را در ۵ قسط مساوی پرداخت نمایند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی که به صورت آگهی چاپ شده، آمده است: قابل توجه مدیران محترم شرکت ها و سایر اشخاص حقوقی، نظر به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان عملکرد منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۰ حداکثر تا تاریخ (۳۱/۴/۱۳۹۱) خواهد بود، مدیران محترم شرکت‌ها و سایر اشخاص حقوقی از هم اکنون می‌توانند اظهار نامه مالیاتی خود را براساس دفاتر و اسناد و مدارک تکمیل و در مهلت مقرر قانونی به اداره امور مالیاتی ذیربط تسلیم نمایند.

ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی نیز از طریق پایگاه متمرکز به نشانی www.tax.gov.ir امکان‌پذیر است.

این دسته از مؤدیان محترم مالیاتی تا زمانی که فاقد امضاء الکترونیکی می‌باشند، لازم است اظهارنامه الکترونیکی را چاپ و در همان مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی ذیربط تسلیم نمایند.

براساس قوانین و مقررات مصوب، برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است.

سازمان امور مالیاتی کشور علاقمند است، اشخاص حقوقی با تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان در مهلت مقرر قانونی و رعایت سایر مقررات مربوط ضمن ایجاد زمینه تعامل بیشتر، امکان تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر و عدم تعلق ۴۰% جریمه غیرقابل بخشودگی را فراهم آورند.

آن دسته از مؤدیان محترم که تاقبل از پایان تیرماه سال جاری نسبت به تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان و پرداخت مالیات ابرازی خود اقدام نمایند، از تسهیلات مالیاتی مقرر مالیات‌های مستقیم برخوردار خواهند شد.

علی‌الحساب پرداختی بابت مالیات عمکلرد هر سال مالی قبل از سر رسید مقرر، برای پرداخت مالیات عملکرد، موجب تعلق جایزه‌ای معادل یک درصد (۱%) مبلغ پرداختی به ازای هر ماه تا سررسید مقرر و پرداخت مالیات پس از آن موعد موجب تعلق جریمه‌ای معادل ۲.۵% مالیات به ازای هر ماه خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×