اخبار فرش ماشینی

حال و احوال همسایه: قالین، تذکره فرهنگ و تاریخ افغانستان

 

حال و احوال همسایه: قالین، تذکره فرهنگ و تاریخ افغانستان

برنا، تولیدات قالین را میراث بجامانده بزرگان کشور توصیف کرد و از تولیدکنندگان و تمام کسانیکه در این راستا فعالیت می کنند، خواست تا تولیدات خود را مدرن، مکانیزه، باکیفیت و مطابق با معیارها و تقاضای شرکتها به بازار عرضه کنند.

رئیس تجارت و صنایع ولایت بلخ در رابطه با فعالیت های بخش خصوصی در این ولایت گفت: این اداره در صدد است تا در راستای افزایش صنایع و تولیدات کشور، صنعت را در الویت قرار دهد و مواد خام را در داخل کشور تولید کند.

محمد هاشم برنا در گفتگو با خبرگزاری صدای افغان(آوا)، با بیان اینکه تولید قالین تاریخ افغانستان را در جهان رقم می زند، گفت: قالین یکی از اقلام مهم تجاری و جزء فرهنگ ما به شمار می رود.

وی، تولیدات قالین را میراث بجامانده بزرگان کشور توصیف کرد و از تولیدکنندگان، وزارت تجارت، اتحادیه قالین و تمام کسانیکه در این راستا فعالیت می کنند خواست تا تولیدات خود را مدرن، مکانیزه، باکیفیت و مطابق با معیارها و تقاضای شرکتها به بازار عرضه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته‏ی برنا، شرکتها در تجارت، بخصوص صنعت قالین نقش اصولی و اساسی دارند، چرا که از طریق این مارکت ها و حضور آنها در نمایشگاههای مختلف و سراسری جهان از جمله؛ امریکا، ازبکستان، دبی، تاجکستان، آلمان و چین، صنعت قالین کشور در دنیا به نمایش گذاشته می شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با همکاری وزارت تجارت بتواند در شرکت های جهانی بازار بهتری را برای صنعت قالین کشور فراهم سازد.

رئیس تجارت و صنایع بلخ در بخش دیگری از این گفتگو از کمکهای بلاعوض وزارت تجارت و بانک جهانی خبر داد و گفت که در بخش صنایع بخصوص تولیدات بیسکویت، مایع ظرف شوئی و حتی ریخته گری، دولت با همکاری وزارت تجارت و بانک جهانی کمک های بلاعوض را به شکل یک پروژه به مبلغ ۵ میلیون دالر در اختیار مردم این ولایت قرار داده است.

وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: صعنت کاران ما می توانند به دفترGIZ رجوع و از این پروژه بلاعوض که رشد مارکیت های افغانستان نامیده می شود، استفاده کنند.

برنا با بیان اینکه این پروژه در ولایات بلخ، هرات، کابل و ننگرهار تطبیق می شود، گفت: ما همواره در تلاشیم تا از این پروژه در جهت رشد مارکتینگ و مارکیت های ولایت بلخ استفاده کنیم و سطح تولیدات خود را افزایش دهیم.

رئیس تجارت و صنایع بلخ در خصوص بالا بردن سطح کیفیت تولیدات قالین در این ولایت گفت: ما سعی کردیم از تار و پود با رنگ هایی با کیفیت و ثابت استفاده کنیم، زیرا این عوامل در طرح و دیزاین قالین ها نقش عمده و اساسی بازی می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×