اخبار فرش ماشینی

شاهکارهای فرش فارس صاحب کتاب جدیدی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

۱۷ سال پس از چاپ کتاب شاهکارهای فرشبافی فارس تدوین و نگارش نسخه ای کاملا” جدید از این کتاب توسط نویسنده آن دکتر سیروس پرهام آغاز شد.
بر اساس قرارداد منعقده بین دکتر سیروس پرهام و انتشارات یساولی، این انتشارات مسئولیت چاپ جدید و کاملا” متفاوت این کتاب را که نامی جدید نیز به خود خواهد گرفت، با تغییرات اساسی برعهده گرفته است.

چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۷۵ش توسط شرکت انتشارات سروش انجام شده بود و کتاب مذکوربه دو زبان فارسی و انگلیسی در ۳۵۰ صفحه به بازار نشرِ داخل و خارج از کشور راه یافت.
اما در چاپ جدید آن که پیش بینی می شود یکسال و نیم به طول بیانجامد، قطع کتاب اندکی بزرگتر و صفحات کتاب با توجه به افزایش و جایگزینی در تصاویرفرش ها، به حدود ۵۰۰ صفحه افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر علاوه بر تغییر و جایگزینی قطعات جدیدی که در طی ۱۵سال اخیر به دست نویسنده رسیده، قرار است جزییات نقوش و طرح ها با تصاویر بیشتری به نمایش گذاشته شود.

گفته شده تاکنون نزدیک به ۵۰ قطعه از نمونه های جدید و به دست رسیده، برای جایگزینی و معرفی در نسخه ی جدید کتاب انتخاب، و عکاسی از آن ها آغاز شده است.

این کتاب بر اساس توافقات صورت گرفته ضمن ارتباط ساختاری و مفهومی با چاپ قبلی، تغییرات ویژه ای از نظر متن، تصاویر و شیوه چاپ خواهد داشت و انتظار می رود این کتاب علاوه بر جنبه های تخصصی در زمینه ی فرش شناسی فارس، به لحاظ شیوه ارایه و چاپ نیز کاری متفاوت در فضای نشر کتب فرش در ایران باشد. طبق توافق ناشر و نویسنده، تورج ژوله مسئول هماهنگی و رابط طرفین در امور فنی و چاپ این کتاب ارزشمند خواهد بود.

 

منبع: کارپتور

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×