اخبار نساجی

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل صنعتگران/ فرصت‌هایی که هدر رفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل صنعتگران/ فرصت‌هایی که هدر رفت

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نقدینگی علاوه بر وجود مشکل بی‌ثباتی نرخ ارز و تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بخش گمرک بر سر راه صنعتگران قرار دارد.

فعالان صنایع استان در سال‌های اخیر به ویژه پس از اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها با مشکلات جدیدی مواجه شدند که مسیر رشد صنعتی استان را دشوار کرده است.

صنعتگران قمی در این مدت علاوه بر ایستادگی در برابر مشکلات و اعتقاد به افزایش تولید برای تامین نیازهای کشور و رشد صادرات، مشکلات خود را با مسئولان در میان می‌گذارند تا شاید سنگی از موانع تولید برداشته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مراجعه به نمایندگان مردم یکی از ایستگاه‌های مهم صنعتگران استان برای بازگو کردن مشکلات و موانع تولید و استمداد از آنها برای وضع قوانین مناسب با رونق کسب و کار است.

در این میان مجمع نمایندگان استان با حضور علی لاریجانی، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی و احمد امیرآبادی فراهانی در یکی از جلسات خود، بازدید از واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار می‌دهد.

احمد امیرآبادی دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان درباره بازدید از شهرک شکوهیه و مشکلات صنعتگران با خبرنگار مهر گفتگو کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این بازدید قابلیت‌ها و مشکلات صنعت و صنعتگران استان مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: بازدید میدانی می‌تواند در کسب آمارها و اطلاعات دقیق نقش مهمی داشته باشد.

رفع کمبود نقدینگی با واگذاری تسهیلات دولتی

امیرآبادی مشکل اساسی صنعتگران را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: کمبود نقدینگی علاوه بر وجود مشکل بی‌ثباتی نرخ ارز و تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بخش گمرک بر سر راه صنعتگران قرار دارد.

به دنبال این بازدید، نمایندگان استان بخشی از مشکلات صنعتگران را از طریق مسئولان کشور پیگیری کرده‌اند.

دبیر مجمع نمایندگان استان قم به برگزاری جلسه با حضور معاونان برخی وزیران و رئیس بانک مرکزی اشاره کرد و یادآور شد: اعطای تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی در این زمینه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی با واگذاری تسهیلات دولتی قابل رفع است، تصریح کرد: باید جلوی افزایش قیمت تمام شده کالاها را گرفت و برای این کار کارگروهی متشکل از صنعتگران و همچنین نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل خواهد شد.

صنعت قم باید حمایت شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به صنعتی شدن قم در چند سال اخیر رونق گرفته است و شهرک‌های صنعتی مختلف ایجاد شده‌اند اما این شهر نسبت به دیگر شهرهای همجوار دارای عقب ماندگی است.

به گفته امیرآبادی، استان قم در ایجاد صنایع مادر از دیگر همسایگان خود عقب مانده و تنها در توسعه و حفظ صنایع میانی حرفی برای گفتن دارد.

وی به سبقت شهرهای همجوار مانند کاشان و اراک برای ایجاد و استقرار صنایع مادر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر منطقه از استقرار صنایع مادر اشباع شده است و در استان قم باید از صنایع میانی حمایت شود تا گسترش یابند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌های همجوار از فرصت‌های ایجاد شده بهره گرفتند و استان قم نتوانست از فرصت‌ها استفاده کند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته دیدگاهی بر قم حاکم بود که توجه به قم را تنها در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار می‌داد و این سبب شد استان قم از لحاظ رویکرد صنعتی پیشرفتی نداشته باشد و وارد رقابت با استان‌های دیگر نشود.

وی توجه به صنعت استان را توجه به مسئله اشتغال و عدم بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: با توجه به آمار جمعیت جوان در استان باید نیاز به اشتغال جوانان مورد توجه باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×