اخبار نساجی

درخواست بخش خصوصی از وزیر کار برای حل مشکلات ۴‌گانه کاریابی‌ها

رئیس کانون انجمن کاریابی‌ها اعلام کرد
درخواست بخش خصوصی از وزیر کار برای حل مشکلات ۴‌گانه کاریابی‌ها

رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی‌ها گفت: از وزیر تعاون کار و رفاه در نامه‌ای درخواست شده تا در نشستی به مشکلات چهار گانه‌ کاریابی‌ها رسیدگی کند.

بابک هاشمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به مشکلات موجود کاریابی‌ها اظهار داشت: با توجه به حل نشدن مشکلات قبلی و واگذاری برخی امور اجرایی و تصدی‌گرایانه به کاریابی‌ها، درخواست جلسه از سوی کانون کاریابی‌ها با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با درخواست جلسه طی هفته جاری یا آینده موافقت شود تا بتوان راهکاری برای حل مشکلات اندیشیده شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها کشور ضمن تاکید قانون و آئین نامه‌های داخلی مبنی بر واگذاری برخی امور به کاریابی‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواردی از این قیبل کارها به دفاتر پیشخوان دولت داده شده است در صورتی که زیر ساخت آن و اموری که انجام می شود مربوط به کاریابی‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، حل نشدن معضل ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص معافیت بیمه‌ای کارفرمایان و مغایرت کامل با آئین نامه مصوب هیئت دولت و وزارتخانه است.

به گفته این فعال بخش خصوصی، مبنای شروع استفاده از معافیت بیمه‌ای زمان بکارگماری است در حالی که تامین اجتماعی سال اول برنامه پنجم توسعه را زمان اجرا می داند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هاشمی‌پور با تشریح دیگر موانع اجرای قانون معافیت بیمه‌ای کارفرمایان بیان داشت: از دیگر مشکلات موجود عدم تسهیل فضای کسب و کار و قوانین دست و پا گیر است که در مواردی با قانون سلیقه‌ای برخورد می کنند.

رئیس کانون انجمن‌ صنفی کاریابی‌ها کشور در خصوص مالیات بر کاریابی‌ها گفت: متاسفانه تا این لحظه هیچ تخفیف یا معافیت مالیاتی برای کاریابی‌ها در نظر گرفته نشده که مغایر رویکرد حمایتی دولت از ایجاد و توسعه اشتغال محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: کارت اشتغال یکی از طرح‌های پیشنهادی بود که تاکنون به نتیجه نرسیده است و بخش خصوصی در مورد همه مشکلات ذکر شده پیشنهاد دارد که امیدواریم با حضور وزیر مرتفع شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×