اخبار نساجی

صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت

صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته از مرز 45 میلیارد دلار گذشت معاون صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی سال گذشته کشور از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت و در برنامه امسال نیز صادرات ۷۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ‘وجیه الله جعفری’ عصر سه شنبه درجریان بازدید از نمایشگاه توانمندی های ۵۰ شرکت داخلی و خارجی آلومینیوم در هتل امیرکبیر اراک افزود: صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی در سال گذشته بیش از ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار بود که نسبت به سال ۸۹ حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: تقویت واحدهای استانی در بخش تولید فلز آلومینیوم از اولویت های این وزارتخانه است که در این راستا باید مسوولان استانی زیر ساخت های لازم را فراهم کنند.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای همراهی بیشتر صنعت آلومینیوم با محیط زیست جایگزینی خطوط پیشرفته و استفاده از فناوری روز لازم و ضروری است.

جعفری ادامه داد: برگزاری کنفراس های بین المللی و برپایی نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی برای تبادل تجربه ها و آشنایی با توانمندی های شرکت داخلی و خارجی است که شرکت کنندگان می توانند از نظرات صاحب نظران و دانش آموختگان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: فلز آلومینیوم استراتژیک است و کشور توانمندی ها و ظرفیت های بسیار خوبی در افزایش تولید این محصول کاربردی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران با شعار ‘تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم’ و ‘توسعه متوازن این صنعت’ در اراک به عنوان اولین تولید کننده این فلز در خاورمیانه امروز آغاز شده و فردا نیز ادامه دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×