اخبار نساجی

رکورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی ثبت شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیرنفت ایران اعلام کرد رکورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی به دست متخصصان توانمندداخلی درحوزه عملیاتی پارس جنوبی به ثبت رسید.
به گزارش ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انر‍‍ژی پارس روز شنبه به نقل از سخنان رستم قاسمی که درجمع برخی مدیران و کارکنان پارس جنوبی ایراد شد، افزود که این رکورد به میزان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت ۲۰ ماه، در شرایط تحریم کسب شده است.

وی اضافه کرد: افتخارات بزرگی در زمینه کسب رکورد تازه جهانی در ساخت پالایشگاه ها داشته ایم که این موفقیت برجسته حاصل برنامه ریزی فنی و اصولی و مدیریت یکپارچه بوده است.

قاسمی ادامه داد:بهترین رکورد در زمینه ساخت پالایشگاه در جهان ۵۲ ماه است.این درحالی است که شرکت های خارجی هیچ گونه مشکل تامین منابع مالی و محدودیت تامین تجهیزات و کالا نداشتند؛اما با وجود مشکلات تحریم و تامین برخی قطعات و تجهیزات،به همت متخصصان توانمند داخلی، رکورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی شکسته شد.

وی بیان کرد:وضعیت ما نسبت به گذشته متفاوت است به گونه ای که با وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص، می‌توانیم حتی در زمان کمتر نیز رکوردهای خوبی را کسب کنیم.

وزیر نفت با اشاره به تلاش های انجام شده از سوی شرکت نفت و گاز پارس، ادامه داد:مجموعه پرتوان شرکت نفت و گاز پارس، فعالیت قابل تقدیری در حوزه عملیاتی پارس جنوبی داشت؛ از این رو برای رسیدن به زمان بندی ۳۵ ماهه،پیمانکاران ضعیف با پیمانکاران قوی جا به جا شدند.

وی یادآورشد: از شرکت‌های خارجی که به تعهداتشان عمل کرده‌اند و در این شرایط ملت ایران را در طرح ‌های نفتی تنها نگذاشته‌اند تقدیر می‌کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قاسمی گفت:درسالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی نامگذاری شده همه مسوولان بویژه در صنعت نفت باید از ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره ببرند و در مسیر تحقق منویات معظم‌له قرار بگیرند.

وزیر نفت افزود:درسال جاری مشکل تامین منابع مالی نخواهیم داشت؛ در سال تولید ملی برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در وزارت نفت برنامه ریزی اصولی انجام خواهد شد و ما این سال را سال تحرک و پویایی قرار می‌دهیم تا تولید ملی تحقق یابد.

وی اضافه کرد:با وجود تحریم‌های بین‌المللی مسیر توسعه و رشد صنعت نفت متوقف نمی‌شود و با تمام توان برای فتح قله‌های بلند حرکت می‌کنیم.

وزیر نفت و معاون پارلمانی و امور مجلس رییس جمهوری روزجمعه از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی بازدید کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×