اخبار نساجی

دیدار هیات اقتصادی سوییسی با رییس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی

 

 

هیات اقتصادی سوییسی صبح روز جاری(دوشنبه) با رییس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی دیدار و در زمینه برقراری و افزایش همکاری های تجاری گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، این دیدار با حضور جولیو هاز سفیر سوییس در تهران و به ریاست لیوا لوی رییس بخش اقتصادی دو جانبه و نماینده شورای فدرال در امور قرارداد های بازرگانی با غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران برگزار شد.

شافعی در این دیدار ایران را کشوری پویا، امن، پرتحرک و شاداب عنوان و ابراز امیدواری کرد که این سفر آغازی برای ارتباط بلندمدت میان فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به روابط تاریخی، مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی دو کشور در گذشته، افزود: آثار همکاری های ایران و سوییس در بخش های مختلف صنعتی ایران همانند ماشین آلات صنعتی درصنایع غذایی و دارویی و نساجی موجود است.

شافعی تصریح کرد: در چند سال اخیر مناسبات دو کشور به دلیل تحریم ها با مشکل مواجه بوده اما هم اکنون فصل جدیدی از مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و سوییس آغاز شده، هرچند همواره سیاست بی طرفی سوییس در تمام زمینه های اقتصادی و دیپلماتیک مورد نظر قرار داده شده که در شرایط جدید این کشور از موقعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

در ادامه این دیدار لیوا لوی نیز گفت: دو سال پیش که از ایران می رفتم قول داده بودم که با گروهی از تجار به ایران برگردم و سوییس با توجه به پذیرا بودن مذاکرات ایران و ۵+۱ همیشه از دیپلماسی و مذاکرات حمایت کرده و در این مرحله هم طرف ایرانی و طرف های دیگر باید به نتیجه قطعی و بلندمدت دست یابند.

یادآور می شود، شورای مشترک ایران و سوییس توسط سیدحسین سلیمی عضو سابق هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک طی یک سال و نیم پیش فعال شده و ۸۰ نفر سرمایه گذار و صنعتگر داخلی را تاکنون جذب کرده که آماده ایجاد ارتباط با شرکت های سوییسی هستند.

همچنین روز گذشته هیات اقتصادی سوییس متشکل از بازرگانان و فعالان اقتصادی، صنعتی و بانکی سوییس با مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه آخرین تحولات روابط اقتصادی دو کشور را در پرتو تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طرف های سوییسی در این سفر ضمن امکان سنجی زمینه های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری، برنامه ریزی لازم برای بهره برداری متقابل از بازار دو کشور را در دستور کار دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×