اخبار نساجی

ایمیدرو تمایلی به بنگاه‌داری ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایمیدرو تمایلی به بنگاه‌داری ندارد

 

    معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: وظیفه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای ، سیاست گذاری و نظارت است و تمایلی به بنگاه‌داری ندارد.

به گزارش مهر، مهدی کرباسیان درباره وضعیت شرکت های تابعه اظهار داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی که قرار بود در فهرست واگذاری ها قرار گیرد، با پیگیری های دولت یازدهم مقرر شد به عنوان صندوق حاکمیتی باقی بماند.

وی با بیان اینکه وظیفه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حمایت از معدنکاران کوچک و متوسط است ، تصریح کرد: این صندوق فعالیت های مختلف معدنی از جمله اکتشاف را که خطرپذیری (ریسک) بالایی برای سرمایه گذاران دارد، تضمین می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرباسیان گفت: همچنین شرکت ملی فولاد ایران را که پیش از این در هیات واگذاری قرار بود منحل شود، در دولت جدید تصمیم بر این شد که هیات واگذاری انحلال این شرکت را لغو کند.

وی افزود: درباره وضعیت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز تاکنون جلسات متعددی برگزار شده که نتایج آن در آینده نزدیک از سوی دولت اعلام خواهد شد.

کرباسیان ادامه داد: نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایمیدرو این است که شرکت تهیه و تولید به عنوان بازوی معدنی و شرکت ملی فولاد ایران به عنوان بازوی صنایع معدنی فعلا با وضعیت قبلی فعالیت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طبق قانون، دولت می تواند تا ۲۰ درصد سهام شرکت های مهم و صنایع راهبردی را در اختیار داشته باشد؛ هر چند که اکنون سهام دولت در صنایع مس، فولاد و آلومینیوم و همچنین برخی معادن به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×