اخبار نساجی

رئیس مجمع عالی واردات: واردات لوازم سلامت‌محور آزاد و ممنوعیت کالاهای سرمایه‌بر ادامه یابد

 

رئیس مجمع عالی واردات: واردات لوازم سلامت‌محور آزاد و ممنوعیت کالاهای سرمایه‌بر ادامه یابد

رئیس مجمع عالی واردات با تأکید بر لزوم بازنگری در کالاهای اولویت دهم خواستار آن شد که لوازم سلامت‌محور و بهداشت‌محور از این گروه خارج شده و ممنوعیت کالاهایی نظیر مبلمان، خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و لوازم آشپزخانه تداوم داشته باشد.

محمد‌حسین برخوردار در گفت‌وگو با فارس گفت: باید در کالاهای وارداتی اولویت دهم تجدید نظر شود و اقلام سلامت محور و بهداشت محور و برخی از وسایل ورزشی و اقلام قطعات یدکی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند و برخی محصولات IT که اگر واردات رسمی آن صورت نگیرد ممکن است به صورت قاچاق وارد شود،از این گروه خارج شوند.

وی افزود: برخی کالاهای دیگر نظیر لوستر، مبلمان، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، لوازم آشپزخانه و لوازم حمام باید همچنان ممنوعیت داشته باشند و حتی با تعرفه ۲ یا ۳ برابر هم آزاد نشوند، چرا که این اقلام سرمایه‌بر هستند و اگر در داخل کشور تولید شود باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

برخوردار از کاهش ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی استقبال کرده و گفت: این باعث می‌شود تا فعالان اقتصادی و صادر‌کنندگان بتوانند بازارهای خود را حفظ و اهداف توسعه صادرات غیرنفتی را دنبال کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مجمع عالی واردات در خصوص خبر لغو تحریم کشتی‌رانی گفت: براساس قوانین تجارت بین‌المللی هیچ کشوری حق ندارد چنین اجحافی را در حق کشور دیگر داشته باشد، لذا من معتقدم با استفاده از حقوق بین‌الملل حق ملت ایران را بازستانیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×