اخبار نساجی

خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر صادرات غیرنفتی محقق می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر صادرات غیرنفتی محقق می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که توجه به صادرات غیرنفتی یکی از راههای خنثی سازی تحریم های دشمن است و علاوه بر سال جاری، در سال ۱۳۹۲ نیز برای شکستن این تحریم ها باید از صادرکنندگان حمایت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ˈمهدی غضنفریˈ روز یکشنبه در حاشیه همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادر کنندگان انتظار دارند برای تحقق اهداف این بخش مقررات ساده سازی شود، محدودیتها حذف و از طریق نظام بانکی با اعطای تسهیلات مناسب مورد پشتیبانی قرار گیرند.

وی خاطر نشان ساخت: رقبای صادرکننده ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از توان تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند و حمایت های زیادی از دولتهایشان دریافت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرکنندگان انتظار دارند که مشابه با رقبایشان، از آنها در خط مقدم جبهه اقتصادی پشتیبانی به عمل آید و این در حالی است که طی سال های گذشته حمایت های لازم از آن ها صورت گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد که در سال جاری و سال آینده نیز برای شکستن تحریم ها باید از صادرکنندگان حمایت شود.

غضنفری اظهار امیدواری کرد که در بودجه ۱۳۹۲‌ در چارچوب حمایت از تولید، تدابیر لازم به منظور بی اثر کردن تحریم ها و بی خاصیت کردن فشارهای تحریم کنندگان، صادرات غیر نفتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: امید است در بودجه و هم در برنامه حمایت از تولید، پشتیبانی از صادرات و خود صادرکنندگان و برنامه های صادراتی آنها، بیش از گذشته، دنبال شود.

غضنفری افزود: انتظار این است که صادرکنندگان با حفظ کیفیت و قیمت کالاهای خود، موجبات بازگشت ارز به چرخه اقتصاد را به شکل گذشته جدی بگیرند و دولت را در این زمینه یاری کنند.

وی با بیان این که، اجرای تحریم ها در مجموع به نفع اقتصاد کشور است، گفت: ‌یکی دو سال در سختی قرار خواهیم گرفت که این امر ناشی از کمبود ارز است و اگر در این شرایط به ارز صادرکنندگان توجه بیشتری شود، در نهایت ‌این سختی ها سپری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سخنان شنبه شب رییس جمهوری در خصوص واردات خودرو و مسئولیت این وزارتخانه در این ارتباط اظهار داشت: ‌دستور رییس جمهوری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم الاجرا است.

وی افزود:‌ امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردم که با توجه به دستور رییس جمهوری، چگونه می توانند بر روی قیمت ها تجدید نظر کنند.

غضنفری در باره مدل قیمت گذاری خودرو و آخرین مصوبه نیز توضیح داد:‌ در مجموع مدل قیمت گذاری به گونه ای بود که از یک عدد بالا شروع و به سمت پائین حرکت کند، خودروسازان هم آن را پذیرفتند، اما در این زمینه دستور رییس جمهوری هم باید انجام شود.

وی اضافه کرد: به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفته شد تا این موضوع را بررسی کند، ‌چرا که مقرر شد بتدریج حد فاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی کم شود.

وی افزود: ‌قیمت بازار به عنوان سقف و قیمت محاسباتی به عنوان کف این فاصله باید توسط خودروسازان مورد عمل قرار گیرد و ‌معنی آن این است که خودروساز باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشد و قیمت ها را بر اساس دستور رییس جمهوری کاهش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص سیاستهای تنظیم بازار در کنار تداوم صادرات گفت: تولید باید به حدی گسترده شود که ما وقتی دست به صادرات می زنیم از این طرف کمبودی در بازار داخل ایجاد نشود و این امر کاملا امکان پذیر است.

به گفته وی، ایران در بسیاری از ظرفیت ها مانند مرغ و پسته قادر است، علاوه بر تامین بازار داخل به بازارهای صادراتی هم عرضه مستمر داشته باشد.

غضنفری گفت: هنگامی که برای تولید برنامه ریزی می شود، ‌بخشی برای نیاز داخل و بخش دیگر صرف صادرات خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×