اخبار نساجی

رتبه‌بندی بانک‌های فعال در بورس تهران

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد از میان ۱۳ بانکی که سهامشان در بورس تهران و فرابورس دادوستد می‌شود ۳ بانک پاسارگاد، ملت و تجارت سود‌آور‌ترین بانک‌های فعال در بازار سرمایه ایران هستند.

به گزارش همشهری، گزارش‌های مالی منتشر شده در سامانه ناشران بورس(کدال) نشان می‌دهد صنعت بانکداری همچنان یکی از سودآورترین صنایع بازار سرمایه ایران است و میزان سود سهام بانک‌های فعال در بورس تهران و فرا بورس بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است.

صورت‌های مالی۱۲ ماهه منتشر شده بانک پاسارگاد نشان می‌دهد با وجود اینکه این بانک به لحاظ ارزش کل دارایی‌هایش در رده پنجم قرار دارد اما میزان سود سهامش از همه بانک‌ها بیشتر است. این گزارش نشان می‌دهد میزان سود سهام این بانک در ۱۲ماهه سال ۹۰ معادل ۹۸۳ میلیارد تومان بوده است. پس از پاسارگاد، بانک‌های ملت و تجارت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و در گزارش‌های مالی ۹ ماهه این بانک‌ها مجموع کل سود سهامشان ۴۵۹ و ۴۱۱ میلیارد تومان اعلام شده است.
پس از این سه بانک، بانک‌های پارسیان و صادرات با تحقق ۴۰۳میلیارد تومان سود در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین بانک‌های بورس
همچنین بررسی میزان سرمایه بانک‌های حاضر در بازار سرمایه ایران نشان می‌دهد باز هم بانک پاسارگاد عنوان بزرگ‌ترین بانک بورس تهران را در اختیار دارد. سرمایه این بانک در حال حاضر ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سایر بانک‌ها سرمایه بیشتری دارد. پس از بانک پاسارگاد، بانک‌های صادرات و ملت هر کدام به‌ترتیب با ۲ هزارو ۲۹۰ و ۲هزار میلیارد تومان سرمایه در رتبه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین بانک‌های بازار سرمایه قرار گرفته‌اند.

بانک‌های تجارت، پارسیان و اقتصاد نوین هم به‌ترتیب با سرمایه‌ای معادل۱۷۵۰-۱۳۲۰ و ۸۰۰ میلیارد تومان رتبه‌های بعدی بزرگ‌ترین بانک‌های بازار سرمایه ایران را در اختیار دارند.ضمن اینکه در حال حاضر بانک صادرات ایران با نسبت قیمت به درآمد۳.۹مرتبه کمترین نسبت را در صنعت بانکداری دارد و بانک اقتصادنوین با نسبت قیمت به درآمد ۶.۳ مرتبه بالاترین نسبت قیمت به درآمد را در صنعت بانکداری دارد.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رتبه‌بندی بانک‌های فعال در بورس تهران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×