گزارش نمایشگاه ها

همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری اسفندماه امسال برگزار می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سید نعیم امامی روز پنجشنبه اظهار کرد: همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری با رویکرد تولید و صادرات فرش دستباف، آینده پژوهی فرش، فناوری و مواد اولیه، اقتصاد و بازاریابی، خلاقیت مدیریتی و طراحی فرش دستباف برگزار می شود.
وی با بیان اعلام فراخوان برگزاری این همایش ملی گفت: خردادماه امسال با پیگیری های این سازمان، فرش دستباف چهارمحال و بختیاری در فهرست سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو
(WIPO) ثبت شد.
امامی تصریح کرد: فرش چهارمحال و بختیاری از نظر استحکام و شیوه بافت، رنگ ثابت گیاهی مورد استفاده در تهیه فرش، استفاده از رنگ تند و گرم، نقشه های اصیل و قیمت مناسب در جهان شناخته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: به طور میانگین سالانه یکصد هزار مترمربع فرش توسط بافندگان استان تولید می شود.
کاربرد رنگ های زیبا با استفاده از عصاره گل ها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرح ها و نقش های متنوع از عوامل تقاضای بالا برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.
بیشتر فرش های این استان را ‘یلمه’ بروجن، ‘گبه ریزباف’ اردل، فرش ‘بختیاری’ مناطق عشایری و مناطق بختیاری نشین و فرش چالشتری شهرکرد تشکیل می دهد.
براساس نظر برخی از محققان، طرح فرش ‘سرو و کاج’ چهارمحال و بختیاری بعنوان اصیل ترین طرح آریایی مطرح است.
فرش نقش چالشتری چهارمحال و بختیاری در استان های مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران فراوان دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×